Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Mit olvas a szerző? - Patak Gyöngyvér

2023. március 15. - Szavak erdeje

Sziasztok!

Nagyon sok interjú készül a hazai szerzőinkről, és a már megjelent, vagy készülőben lévő könyveikről. Én azonban nemcsak arra vagyok kíváncsi, hogy milyen történetekkel örvendeztet meg minket az író, hanem arra is, hogy ő milyen olvasmányokat részesít előnyben. Ezért felkértem néhányukat, hogy osszák meg velem az olvasási szokásaikat, kedvenc történetüket.

Az Álomgyár Kiadó szerzőjével, Patak Gyöngyvérrel beszélgettem.

gyongyver.jpgKedves Gyöngyvér!

Nagyon szépen köszönöm, hogy elfogadtad a felkérésemet!

  • Kérlek mesélj néhány szót magadról!

Patak Gyöngyvér vagyok, öt gyermekes anya, gimnáziumi tanár, író nő. Így, külön írva. Nem vagyok hivatásos író, az írást mégis hivatásomnak tekintem.Gyerekkorom óta része az életemnek, ám az anyaságom alatt fordultam felé komolyabban. Családi információs magazint szerkesztettem, blogoltam, szerzői honlapomon több, anyáknak és kismamáknak szóló segítő könyvem elérhető. Első regényem a Család a dombon, amely először magánkiadásban jelent meg, majd miután elkapkodták, 2022-ben az Álomgyár Kiadó gondozásában. A második kötet várhatóan idén június elején jelenik meg. A kézirat befejezésénél, izgalmas időszakban járok.

  • Könyvmolynak vallod magad?

Persze! Mindig olvasok valamit. Nem lehet olyan késő, hogy ne olvasással fejezzem be a napot. Ha csak öt percre maradt is erőm, vagy csak fél oldalra, amin elalszom, szeretem, ha olvasással végződik a nap. Ez, amíg a gyerekeim picik voltak, sokszor a nekik felolvasott esti mese volt, de szerencsére a meséket is nagyon szeretem. És persze napközben is kihasználok minden lehetőséget az olvasásra.

  • Számodra mit jelent az olvasás?

Hú, rengeteg mindent. Lételem. Énidő. Másik világokba röpít, miközben a jelenben tart, eltávolít a valóságtól, miközben összekapcsol a világgal, és önmagammal. Feltölt, szórakoztat, kikapcsol vagy inkább bekapcsol, megoldásokat mutat, kérdéseket vet fel, válaszokat ad. Érzelmeket vált ki, elgondolkodtat, pihentet, vagy felvillanyoz. Attól függ, éppen mit olvasok. Nekem nagyobb élményt nyújt elmerülni egy könyvben, mint végignézni bármely 4D mozifilmet.

  • Melyik volt életed első, meghatározó olvasmánya?

Erre pontosan emlékszem: Eric Kästner: A két Lotti sárga pöttyös kiadása. Nyolc éves koromban kaptam. Életem első saját nem-mesekönyve, az első regény. Felszaladtam vele a szobámba, és az ágyon egy ültő helyemben kiolvastam. Imádtam a történetet és az író hangját, ahogy ki-kiszólt az olvasóhoz ­­– hozzám! – a könyv lapjai közül. Annyiszor elolvastam, hogy egy idő után kívülről tudtam az egészet. Innentől nem volt megállás, faltam a könyveket. Ma is szívesen olvasok ifjúsági irodalmat,ilyenkor visszakerülök lélekben a gyerekkoromba. 

  • Egy hosszú nap után, amikor egy kis kikapcsolódásra vágysz, melyik zsánert részesíted előnyben?

Mostanában a könnyedebb műfajokat olvasom szívesebben, pontosan a kikapcsolódás miatt. Sok nagyon színvonalas,igazán vicces szórakoztató irodalommal találkoztam mostanában. Nagyon szeretek nevetni, az én írásaim is általában humorosak, enyhén (ön)ironikusak. Szeretem a kalandokat, izgalmakat is, de a lélektani, elgondolkodtató, elsősorban realista műveket.

  • Mi alapján választasz olvasnivalót? Az aktuális hangulatod vezérel, vagy a közösségi médiában futó kihívások segítenek kiválasztani a következő könyvet?

Is-is. Ha valami szembejön és felkelti az érdeklődésemet, azt szeretem megszerezni és elolvasni. Sajnos már több, nagyon hype-olt nemzetközi bestsellerben csalódtam, ezért (is) nagyon szeretek mai magyar szerzőktől olvasni. És persze azért is, mert érdekel, hogyan és mit írnak a kortársaim, és szeretném támogatni is őket. Nagyon sok, nagyon kiváló író van ma köztünk, szépirodalomban és a szórakoztató műfajban egyaránt. Érdemes keresni a könyveiket!

  • Van 2023-as olvasási terved?

A legjobban most a saját könyvemet szeretném olvasni, mert az azt jelenti, hogy végre befejeztem és meg is jelent! :) Viccet félretéve, igen. Rengeteg könyv van, amit el szeretnék olvasni, lépten-nyomon remek ajánlókba botlik az ember, sok a kísértés. De először most az ágyam mellett sorakozó karácsonyi könyvkupacnak szeretnék a végére jutni.

  • Ajánlj nekem egy könyvet a kedvenceid közük!

Ha visszatekintek a valaha olvasott könyvekre, akkor nem fogok tudni választani, a Háború és békétől kezdve Finlay Donovanig, úgyhogy inkább az épp aktuális olvasmányomat ajánlom most, amit nagyon megszerettem: Budai Lotti: Tök-életlen életek trilógiáját. Útkereső könyv, mint a Család a dombon (főleg most készülő 2. kötete) és bár a főhős, Laura nem az én korosztályom és élethelyzetem, a személyisége is eltér az enyémtől, mégis számomra is fontos megállapításokra jut, ismerős érzelmeket él meg és hasonló folyamatokon megy keresztül, mint amiket én is átéltem már. Nagyon tetszik a könyv humora, nyelvezete, tempója. Otthon érzem magam benne olvasás közben, el tudok merülni benne. Ezt az érzést kívánom minden olvasótársamnak!

 

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre!

A Szerző elérhetőségei:

Kezdőlap - Patak Gyöngyvér (patakgyongyver.hu)
Patak Gyöngyvér írói oldala | Facebook
Patak Gyöngyvér (@patakgyongyver) • Instagram-fényképek és -videók

Gyöngyvér könyvét itt tudjátok beszerezni:

Család a dombon | Álomgyár (alomgyar.hu)
Könyv: Család a dombon (Patak Gyöngyvér) (libri.hu)
Patak Gyöngyvér: Család a dombon | könyv | bookline
Könyv: Patak Gyöngyvér: Család a dombon (book24.hu)

 

A Család a dombon című könyvről írt ajánlómat itt olvashatjátok:

 Patak Gyöngyvér: Család a dombon - Szavak erdeje (blog.hu)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr218070580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása