Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Mit olvas a szerző? - Stella Albright

2023. június 18. - Szavak erdeje

 

Sziasztok!

Nagyon sok interjú készül a hazai szerzőinkről, és a már megjelent, vagy készülőben lévő könyveikről. Én azonban nemcsak arra vagyok kíváncsi, hogy milyen történetekkel örvendeztet meg minket az író, hanem arra is, hogy ő milyen olvasmányokat részesít előnyben. Ezért felkértem néhányukat, hogy osszák meg velem az olvasási szokásaikat, kedvenc történetüket.

Az egyik kedvenc könyvsorozatom szerzőjével, Stellával beszélgettem.

Kedves Stella!

Nagyon szépen köszönöm, hogy elfogadtad a felkérésemet!

stella.jpg

  • Kérlek mesélj néhány szót magadról!

Stella Albright szerzői álnéven publikáltam első, két kötetes regénysorozatomat, a Búcsúszimfónia-duettet, 2022-ben. Könyvemben a lélek mélységeit tárom fel, és olyan témákat feszegetek, mint az emberi kapcsolatok és sorsok, valamint a családi minták és a traumák személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai. Mindig is érdekelt az irodalom, már gyerekként is írtam, később, a gimnáziumi éveim alatt irodalmi pályázatokon is indultam, valamint megyei lapban publikáltam. Emelt szinten érettségiztem irodalomból és angol nyelvből, mindkét területen a történetek kerültek a középpontba az életemben. Az egyetem után life-és ifjúsági coachingot, valamint műfordítást is tanultam. Írok és szerkesztek, angolból pedig saját nyelvoktatási módszert, történetalapú nyelvtanulási anyagokat dolgoztam ki, és munkám során alkalmazom is őket. 

  • Könyvmolynak vallod magad?

Én nem az az író vagyok, aki párhuzamosan ír és olvas. Ritkán találok ugyanis olyan könyvet, amely igazán megfog, de akkor nagyon magába ránt a történet, magába szippant az író világa. Amikor nem találtam, írtam egyet :) Legutóbb Dani Atkins, Amikor kiolvad a szív című regénye volt, melyet éjszakákon át képtelen voltam letenni. Az írónő mesterien szövi a szálakat, a fogalmazás pedig, ami számomra az egyik legfontosabb erő egy könyvben, lenyűgöző – így nem tudok szó nélkül elmenni a műfordító munkája mellett, amely minden egyes külföldi könyv magyarba ültetése során elképesztően fontos, hogy át tudja adni a könyv hangulatát és az író stílusát. Ezután leültem és ismét írtam. Korábban csak akkor olvastam, amikor éppen nem voltam benne egy saját történetben. Amióta viszont már szerkesztőként is dolgozom, párhuzamosan írok és olvasok, ami érdekes kihívás, de nagyon élvezem. Így most már, ahogy Fodor Ákos mondta, mindig van két jó könyv kezem ügyében; egyet írok, egyet olvasok. 

  • Számodra mit jelent az olvasás?

Mindig azt keresem egy könyvben, hogy valódi értéket, üzenetet közvetít-e. Ebből úgy érzem, manapság a könyvek sokasága között nagyon keveset találunk már, és sajnos egyre kisebb is rá az igény. Azonban hiszek abban, hogy nincs rossz könyv, csak nem neked írták. Számomra kulcsfontosságú, hogy mögöttes tartalomra leljünk egy történetben, valamint az igényes szerzői stílust és megfogalmazást is keresem. Az ilyen könyvek szerintem olyanok, mint egy jó sorozat, amit „ledarálsz” néhány nap alatt, mert annyira kíváncsi vagy, mi lesz a folytatás. És közben oldalról oldalra, de magad is változol, rálelsz egy olyan kulcsra, amelyet mindaddig csak kerestél; és az felnyit a lelkedben egy ajtót, amely újabb világokat tár eléd önmagadból. A történet pedig egy külön kis világot teremt benned, mintha akkor is a történetben élnél, amikor éppen ott kell hagynod, hogy munkába, ebédelni vagy bevásárolni menj. A világ hirtelen megváltozik körülötted. Mert nem ereszt a történet. 

  • Melyik volt életed első, meghatározó olvasmánya?

A legmeghatározóbb olvasmányom egyike A kis herceg. Hihetetlen módon tanít, újra és újra megmutatja a legfontosabb, valódi emberi értékeket; a szeretetet, a hitet, azt, hogy bármit elérhetünk az életben, nincs lehetetlen – az egyetlen, aki az utunkba áll, mi magunk vagyunk. Még akkor is, ha másokra fogjuk, a negatív szavakra, amelyekkel megdobálnak minket nap, mint nap. De az igazság az, hogy csakis rajtunk múlik, mire és kire figyelünk. A kis herceg(nő)mindannyiunkban ott lakozik, és az álmai, céljai, amelyek nem ismernek határokat, még mindig élnek bennünk. Ő még mindig építi a homokvárát. Ahogy haladunk az élet útján, hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, és elhinni a hazugságokat, amelyeket megpróbálnak elhitetni velünk azok, akik már rég elfelejtették a bennük rejlő kis herceget. Soha ne hagyjuk, hogy mások hangja hangosabb legyen, mint az Övé. Ilyen témákban szintén nagyon erős a Biblia, amely különböző (nyelvű) fordításokban sokszor egyenesen olyan, mint egy mentális egészség könyv – motivál, inspirál, és választ ad a kérdéseidre. 

  • Egy hosszú nap után, amikor egy kis kikapcsolódásra vágysz, melyik zsánert részesíted előnyben?

Mindig is nagy rajongója voltam a filmes világnak, így ha kikapcsolódásra vágyok, előbb nézek meg egy filmet vagy egy sorozatot, mintsem veszek a kezembe egy könyvet. Sőt, én hamarabb látok egy történetet a filmvásznon, ami aztán motivál az eredeti könyv elolvasására, mint fordítva. Azt gondolom, nem szembe állítani kell a két alkotást, hanem egymás mellé tenni őket, hiszen kiegészítik egymást; a film ízelítő, meghozza a kedvet és ajtót nyit egy nagyobb, mélyebb, részletesebb történethez, amely a könyvben kiteljesedik. Megfordítottam a sorrendet, hogy a csalódás helyett a lehető legtöbbet kaphassam egy sztoriból. Így egy könyvet általában nem egy hosszú, fárasztó nap után nyitok ki, de amikor megteszem, leginkább ifjúságit és romantikust olvasok, de még a krimi sem áll távol tőlem, valamint az önfejlesztő könyvek nagy rajongója vagyok – leginkább Joel Osteen könyvei inspiráltak, a gondolatai megmutatták, merjünk nagyot álmodni, és egy jobb élet felé venni az irányt. Az életünk és benne mi magunk is olyanná válunk, amilyenné mi alakítjuk. 

  • Mi alapján választasz olvasnivalót? Az aktuális hangulatod vezérel, vagy a közösségi médiában futó kihívások segítenek kiválasztani a következő könyvet?

Azt gondolom, a közösségi média csatornái nem igazán a legegészségesebb helyek a mentális egészségünk szempontjából. Nagyon bölcsen kell használnunk őket. Így nem feltétlenül követem, illetve nem is hiszek abban, hogy pl. a Tiktokon futó könyvszenzációk minden esetben valódi értékközvetítők, így a nagy hype, ami körbe övezi őket, olykor csalódáshoz vezet. A történet, amit én elsősorban figyelek, és ha úgy tűnik, valóban érdekes témákat feszeget, kinyitom, és kíváncsian olvasom, mit hoz ki belőle az író. 

  • Van 2023-as olvasási terved?

Szerencsére a kiadó, akinek szerkesztek, készül nekem bőven erre az évre is olvasmány listával :) Saját tervem nincs, tudom, hogy mindig megtalál az a történet, ami nekem szól, és éppen akkor szükségem van rá. Jelenleg azonban 2023-ra egy sokkal fontosabb terv megvalósításán dolgozom, amiről hamarosan a közösségi média oldalaimon is hírt adok :) 

  • Ajánlj nekem egy könyvet a kedvenceid közük!

Ez nehéz kérdés, mert ami nekem nagy kedvenc, nem biztos, hogy Neked is ugyanazt mondja majd. De talán a legutóbbi munkáim közül válogatnék, amelyek hamarosan meg is jelennek majd a Maxim kiadó gondozásában magyarul; ilyen a Tokyo Ever After (Emiko Jean), vagy a Cut Off (Adrienne Finlay). Mindegyik ifjúsági regény, de miközben szórakoztatnak, a sorok között érdekes és fontos üzeneteket, gondolkodni valót is hordoznak. Még mélyebb tartalomért az If he had beenwith (Laura Nowlin), valamit a What you did (Claire McGowan) könyveket is érdemes keresni. Emellett, a következő regényemet is szeretettel ajánlom :)

 

Nagyon szépen köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre!

Stella munkásságát az alábbi oldalakon tudjátok követni: 

  • A Szerző elérhetőségei 

Keress Facebookon és Instagramon: stellaalbright.writes

 

  • A Szerző könyvei az alábbi linken érhetőek el:

https://alomgyar.hu/konyvlista/romantikus/bucsuszimfonia-duett

https://linktr.ee/stellaalbright.writes

 

A Búcsúszimfónia-duett az egyik legmeghatározóbb, két részből álló kötet volt, amit eddig olvastam. Csodálatos, érzelmekben gazdag, fontos  mondanivalót tartalmazó történetek. Az alábbi linkeken olvashatjátok az ajánlóimat:

Stella Albright - Miután elmentél (Búcsúszimfónia-duett 1.) - Szavak erdeje (blog.hu)

Stella Albright: Miután visszajöttél (Búcsúszimfónia-duett 2.) - Szavak erdeje (blog.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr8518148176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása