Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Kozma Ani: Kalamajka - interjú, könyvbemutató

2023. február 04. - Szavak erdeje

1.jpg 

Sziasztok!

Az a megtiszteltetés ért, hogy bemutathatom Kozma Ani szerző legújabb mesekönyvét, ami a Kalamajka címet kapta. A főszereplőben egy kíváncsi kiscica, aki felfedezi Budapestet, és számtalan kalandban vesz részt.

A mesekönyv megjelenésének apropóján interjút készítettem a szerzővel. A beszélgetés végén pedig elmesélem, hogy nekem hogy tetszett a mesekönyv. Fogadjátok szeretettel: )

  • Mesélj magadról néhány szóban
    Lovasné Kozma Anikó vagyok, három éve kezdtem el komolyabban írással foglalkozni. Egyre többféle zsánerben alkotok, eddig 5 könyvem jelent meg. 3 mesekönyv, 1 mondókás füzet és 1 regény. Kozma Ani írói néven jelennek meg a műveim.

Mesekönyvek: 
 - Marcipán kutya kalandjai,
 - Eszik, iszik, játszik, alszik – mondókás füzet,
 - Jakab, a lúd tatai kalandjai,
 - Lujza a füredi hattyú kalandos nyara

Családregény: Kezdet és vég

 

  • Mikor döntötted el, hogy mesekönyveket szeretnél írni? Hogyhogy mesekönyv?
    Fél évig kellett várnom a regény lektorálására. Ezt nagyon sok időnek tartottam, hogy ne foglalkozzak írással. Egyre több ötletem volt, és amíg vártam, elkezdtem lejegyzetelni a mese és mondóka szövegeket. A végén annyira belelendültem, hogy két mesekönyv és egy mondókás füzet lett belőle. Kipróbáltam magam több műfajban és a meséket is megszerettem. 

  • Mi ihlette a Kalamajka c. könyvet?
    Egy személyes élményből indult az egész történet. Az egyik városi sétánk alkalmával odajött hozzánk egy kiscica. Úgy tűnt elég szeleburdi kiscicus. Egyszer csak feltűnt a gazdája, aki már mindenhol kereste. Kérdeztem, hogy mindig elcsavarog a cica? Azt mondta, folyton. Kérdeztem, hogy hívják. Azt felelte: Kalamajka. Innen indult az egész történet, a többi adta magát és a gondolataimban összeállt egy meseötlet.

  •  Ki a könyv főszereplője? Hol játszódik a történet?
    Kalamajka a főszereplő.A kiscica véletlenül kerül a fővárosba, ahol a hihetetlen kíváncsiságágának köszönhetően mindig valami zűrbe keveredik.A bátor cicával együtt járhatják be az olvasók Budapest nevezetességeit és lehetnek részese különleges kalandoknak úgy, hogy nem maradnak éhesek, mert a nemzetközi konyhát kedvelő macsek szívesen kóstol meg újdonságokat.  

  • Milyen korosztálynak ajánlod?
    5-8 éves korosztály számára készült a mesekönyv.

  • Hol lehet megvásárolni a történetet? Előre láthatóan mikor jelenik meg?
    A Brancsközöség segít a lebonyolításban. Náluk lehet előrendelni, az alábbi oldalon:

https://brancskozosseg.hu/
Kalamajka - Dugonics András Irodalmi Díjas szerző legújabb mesekönyve (brancskozosseg.hu)

Sikeres kampány esetén a könyv várható megjelenése: 2023.04.15.

Köszönöm a lehetőséget.

Szerző elérhetőségei:

Saját weboldal: https://varazslatoseleterzes.hu/

Facebookon és Instagramon is megtalálható vagyok:

https://www.facebook.com/varazslatosgyermekkor

https://www.facebook.com/kozmaaniwrites

https://www.facebook.com/marcipankiskutya

https://www.instagram.com/kozma_ani_writer

https://www.istagram.com/varazslatosgyermekkor

 

Volt szerencsém elolvasni még a megjelenés előtt Kalamajka történetét, és csak ajánlani tudom. Egy kíváncsi kiscica, aki fittyet hányva a szülői figyelmeztetésre, olyan helyen kíváncsiskodik, ahol nem lenne szabad. Majd gyorsan menekülőre fogja a dolgot, és Budapesten köt ki. Felfedezi a főváros nevezetességet, hajózik a Dunán, bringóhintózik a Margit-szigeten, és kipróbálja a francia konyhát is. Másnap hazaérkezve boldogan meséli el szüleinek a nagy kalandot.

Nagyon aranyos, és tanulságos történet volt. A kíváncsi kiscica a nevéhez híven különböző kalamajkába keveredik, de nem keseredik el, nem adja fel, hanem mindenben meglátja a lehetőséget. Kitartó, és talpraesett,  ennek meg is lesz az eredménye. 
A történet többek között hűen tükrözi, hogy a média miként tudja kiszínezni a valóságban történteket, és negatív színben feltüntetni. Tanulságként levonható, hogy bizony nem kell mindent elhinni, amit a médiában látunk.

Szívből ajánlom óvodásoknak, kisiskolásoknak Kalamajka történetét. Csoportfoglalkozáson, vagy tanóra keretein belül be tudják járni azokat az útvonalakat, amelyeken a kiscica is megfordult. Megismerhetik a fővárost, a nevezetességeit, látnivalóit. Ami számomra külön meglepetés, hogy hiába éltem több, mint 10 évig Budapesten, de amíg el nem olvastam a mesekönyvet, addig még csak nem is hallottam a Szelfi múzeumról.

A könyv az alábbi linken, akár csomagban is megrendelhető:

Kalamajka - Dugonics András Irodalmi Díjas szerző legújabb mesekönyve (brancskozosseg.hu) 

A szerző családregényéről, és két korábbi mesekönyvéről írt ajánlómat itt találjátok:

Kozma Ani: Kezdet és vég - Szavak erdeje (blog.hu)

Mese, gyerekeknek - Szavak erdeje (blog.hu) 

 

Köszönöm szépen a beszélgetést! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr6718036954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása