Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Sissel-Jo Gazan: A dinoszaurusz tolla

2023. január 11. - Szavak erdeje

image2_14.jpeg 

Szerző: Sissel-Jo Gazan
Cím: A dinoszaurusz tolla
Kiadó: Jaffa Kiadó
Kiadás éve: 2019
Oldalak száma: 468

Fülszöveg:

Anna ​Bellának, a koppenhágai egyetem végzős biológusának nincs könnyű dolga. Egyedül neveli négyéves kislányát, állandó idő- és pénzszűkében van, társasági és szerelmi élete a nullával egyenlő. Tudja, a közeljövőben mindenáron meg kell védenie a diplomamunkáját, ha nem akarja, hogy végleg összecsapjanak a feje fölött a hullámok. Szakdolgozatában a madarak és a dinoszauruszok közti rokonság témáját kutatja, amely évek óta heves vitákat és már-már gyilkos indulatokat vált ki tudományos körökben. Ám Anna a témavezetőjétől, Helland professzortól szinte semmilyen segítséget nem kap. Amikor a professzort egy napon holtan találják az irodájában, a lány mégis úgy érzi, a világ omlott össze. Ráadásul kiderül, hogy Helland különös, hátborzongató gyilkosság áldozata lett. Parazitákkal fertőzték meg, izomszöveteiben és agyában több ezer petét találtak. Alig néhány nap múltán Anna jóbarátját, Johannest veszíti el – a fiú koponyáját egy éles tárggyal zúzták szét. Mindennek tetejébe Anna rájön, hogy a szülei valamilyen sötét, múltbéli titkot rejtegetnek előle. Amikor a már halott Johannes telefonján SMS-t kap, úgy érzi, saját kezébe kell venni az ügyet, mert attól tart, ő az első számú gyanúsított. Lehet, hogy a borzalmas bűnesetek a diplomamunkájával függenek össze? Anna a természettudományi múzeum zegzugos folyosóinak labirintusában, a madár- és dinoszauruszcsontokat rejtő szekrények mélyén, a parazitológiai és paleontológia tanszék laborjaiban, természettudományos folyóiratok vitacikkeiben és önnön múltjában keresi a választ a gyötrő kérdésekre. A kutatóbiológusként és kulturális újságíróként is dolgozó dán írónő több díjat is elnyert, borzongató atmoszférájú, váratlannál váratlanabb fordulatokat tartalmazó thrillerében különleges kalandozásra hívja az olvasót a dinoszauruszok és a mai, a médiának kiszolgáltatott tudomány világába. És közben hiteles, érzékletes tablót fest napjaink Dániájának társadalmáról és egyetemi életéről.
 

"Az embernek néha muszáj megbíznia valakiben. Egy rendőrnek is." 

Előző évben olvastam a szerzőnő, Fehér virágok című könyvét, aminek az első néhány oldala ugyan nem nyerte el a tetszésemet, viszont egy nagyon izgalmas krimi kerekedett ki belőle. Amikor utána néztem az eddig megjelent műveinek, megakadt a szemem ezen a köteten. Először a borítón, majd a címen. Köszönöm szépen a Jaffa Kiadónak a recenziós példányt.

A történet röviden:

Anna Bella egyedül álló anya, egyetemre jár, és már csak 2 hét választja el attól, hogy biológus legyen, amikor holtan találják az egyik témavezető tanárát. Nagyon gyorsan kiderül, hogy gyilkosság történt. Helland professzor nem örvendett túl nagy népszerűségnek, így a gyanúsítottak száma is jelentős. A rendőrség nyomozásba kezd, de miközben a gyilkost keresik, egyre több titok lát napvilágot, nemcsak  Soren Marhauge nyomozó életében, hanem Anna múltjával kapcsolatban is.

Gondolataim:

Nekem a szerző ezen könyve jobban tetszett, mint a Fehér virágok. Izgalmasabbnak találtam, bár az elején voltak számomra kicsit gyomorforgató részek benne. :) Nyilván mindig magam elé képzelem az olvasottakat, és lássuk be, a kötet elején azért kaptunk némi helyzetképet a halálesetről. 

Egy izgalmas olvasmányt kaptam, ami a terjedelme ellenére végig fenntartotta az érdeklődésemet, nem hagyott unatkozni. Voltak benne pörgősebb, és nyugodtabb részek, de nem éreztem úgy olvasás közben, hogy utóbbi számomra érdektelen lett volna. 

Ami különösen tetszett, azok a kutatással, őslényekkel kapcsolatos információk. Nem vagyok tudós (sőt, kifejezetten távol állok tőle), viszont érthetően, és érdekfeszítően lettek átadva az információk. Az idegen kifejezések megértését lábjegyzetek, és magyarázatok segítették.

A karakterekkel viszont nem voltam kibékülve. Van egy rendőrünk, Soren, aki kivétel nélkül minden bűnügyet megold, mert a mélyére ás a dolgoknak, a megfelelő kérdéseket teszi fel, és mint egy kirakót, összerakja a bűneset teljes pillanatát. Viszont én nem találtam egy kifejezetten talpraesett rendőrnek. 

A történet másik főszereplője Anna Bella, akit én már a kötet elején elküldtem volna egy indulatkezelési terápiára. Értem, hogy nehéz egyedülálló anyának lenni, készülni a védésére, a munka során is helyt állni, de hogy egy boldog pillanata nincs soha. Ezen már sokszor én is felidegesítettem magam. :) Viszont azt el kell ismerni, hogy átlátja a dolgokat, és kiváló következtetéseket tud levonni.

Az események egyrészt a jelenben játszódnak, ahogy a bűnügyet akarják felgöngyölíteni, illetve a múltban, ami nagyban segíti az olvasót, hogy megértsen bizonyos élethelyzeteket, és a szereplők viselkedését. Amit hiányoltam ezzel kapcsolatban, hogy nem volt fejezetenként különválasztva a két idősík. Nekem az jobban átláthatóbbnak tűnt volna.

A végkifejlet részben meglepett, részben nem. Kiderül, hogy ki az elkövető, és egy hosszabb magyarázatban tudja meg az olvasó az indokokat. Bevallom, soha nem jöttem volna rá, hogy kinek az útjában állt annyira a professzor, hogy ilyen módon állította félre.

Egy nagyon erős, és informatív krimit kaptam, nagyon örülök, hogy elolvastam. Figyelemre méltó a tudósok világa, viszont megdöbbentő volt látni, hogy mennyire ki vannak szolgáltatva a pénz hatalmának.

A krimi kedvelőinek ajánlom ezt a kötetet.

Értékelésem: 4,5/5 

 


A könyvet itt tudjátok megrendelni:

A dinoszaurusz tolla - Szépirodalom (jaffa.hu) 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr5518022176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása