Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Mörk Leonóra: Szentjánosfű

2023. június 24. - Szavak erdeje

d2e099a4-a2d6-4622-94ad-440aed95c3df.jpg 

Szerző: Mörk Leonóra
Cím: Szentjánosfű
Kiadó: Jaffa Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 300
 

Fülszöveg:

1634, ​Hollandia. A távoli fríz sziget, Vlieland lakói a nyári napforduló megünneplésére készülődnek. Itt találkozik a szentivánéji forgatagban a fiatal lány, Aelke, és Johannes, a festő, aki egy gyerekkori súlyos betegség miatt csak úgy szignálja a képeit: a néma Jan. Mire eljön a hajnal, a lány megtanulja, hogy beszélni lehet szavak nélkül is, ahogyan hallani sem csak a fülével hall az ember. Ám a fiút Amszterdamba, majd Londonba szólítja a munkája, és mire visszatér a szigetre, Aelke már egy gazdag nemesúr felesége.
A leányt férje egy várárokkal körülvett, régi udvarházba viszi haza, ahol fenyegető portrék függnek a falon, és ahol a személyzeten kívül nem lakik más, csak a férfi zárkózott édesanyja. Aelke maga is súlyos titkokat őriz, és ha boldogulni akar új környezetében, nagyon hamar fel kell nőnie. Amikor a véletlen újra összehozza Jannal, a lányban felébred a gyanú, hogy a sorsát ismeretlen erők alakítják. De ki lehet az, aki átvette az irányítást az élete fölött? És vajon mi a célja?

 

"Az élet nem csatamező, hogy az ember páncélban masírozzon végig rajta, kikerülve minden sérülést." 

Nagyon szeretem Mörk Leonóra könyveit, ezért kérdés sem volt, hogy a nemrég megjelent regényét is szeretném elolvasni. Nagyon szépen köszönöm az írónőnek, és a Jaffa Kiadónak a recenziós példányt.

Gondolataim a történetről:

Ha azt kérné valaki, hogy nagyon röviden mondjak véleményt erről a könyvről, akkor azt mondanám, hogy egy csoda. Kívül, belül gyönyörű. Egy megható, szívszorító, titkokkal átszőtt szerelmi történetnek lehetünk tanúi az 1600-as évekből.

Főszereplőnk Aelke a nyári napfordulón találkozik a fiatal festővel, Johannessel, aki csak Néma Jan-két hivatkozik magára. A szerelem azonnal fellángol közöttük, azonban a fiút a munkája Amszterdamba, majd Londonba szólítja. Mikor visszatér, lesújtja a hír, hogy szerelme idő közben egy gazdag nemes úr felesége lett, és vidékre költözött. Ahogy telik az idő, úgy lesz egyre világosabb Aelke számára, hogy a környezete olyan titkokat hordoz, ami az ő életét is befolyásolja. Amikor egy sajnálatos eseménynek köszönhetően ismét találkozik Jannal, akkor neki is színt kell vallania, az ő titka sem maradhat elrejtve.

Nagyon rövidre zártam a tartalmi összefoglalót, és ennek az az oka, hogy amit még szeretnék elmondani róla, az már szpoileres lenne a történetre nézve, és nem szeretném senkinek elrontani az olvasási élményét.

Ez a történet engem a magasságokba repített, majd érzelmileg a mélybe taszított. Elérzékenyültem, a végéhez közeledve pedig már a könnyeimet törölgettem. A gyönyörű borító ismét egy gyönyörű történetet rejtett, én pedig egy új kedvencet avattam. Ittam minden szavát, nem egészen 24 óra alatt elolvastam. Nem tudtam letenni, de hogy őszinte legyek, nem is akartam. Egy rövid időre sem szerettem volna elszakadni a szereplőinktől, akiket nagyon gyorsan a szívembe zártam.

Mörk Leonóra ismét nem okozott csalódást, időt, és energiát nem sajnált a kutatómunkára, hogy minél hitelesebb képet kapjon az olvasó az 1600-as évekbeli festészetről, és Néma Janról, aki valóban élő személy volt. Gyönyörű líraisággal tárja az olvasó elé az eseményeket, mind a léleknek kedveset, mind a megrázót. Mert nem minden szép, és szívmelengető ebben a történetben. A szereplőkkel megéljük a boldog pillanatokat, a szerelmet, a vágyódást, de a keserű éveket és a szívet felemésztő gyászt is.

Egyszerűen tökéletes ez a történet, Mörk Leonórának köszönhetően kedvem támadt azonnal útra kelni, és felkeresni Hollandia gyöngyszemeit, ami megelevenedett a lelki szemeim előtt az olvasás során.

Szívből ajánlom ezt a letehetetlen romantikus történelmi regényt, ami visszarepíti az olvasót az 1630-as évek Hollandiájába.


Értékelésem: 5/5

Újabb kedvencet avattam. :)

Idézetek a könyvből:

"Jámbor léleknek a megbecsülés előbbre való a vagyonnál?"

"A szabadság nem azt jelenti, kislányom, hogy gondolkodás nélkül megtesszük, amihez kedvünk támad, fittyet hányva a következményekre. -(...) - A szabadságnak a korlátok adnak értelmet."

"Ha valamit megtanultam hosszú életem során, akkor azt, hogy a lélek öröme és a lélek fájdalma egyvalamiben hasonlít. Mind a kettő elmúlik."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Szentjánosfű - Szépirodalom (jaffa.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr6718150636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása