Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Lynn Painter: Jobb mint a filmeken

2023. augusztus 24. - Szavak erdeje

image0_88.jpeg 

Szerző: Lynn Painter
Cím: Jobb mint a filmeken
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 416
 

Fülszöveg:

Az ​örök álmodozó Liz Buxbaum szíve már gyerekkora óta Michaelért dobog. Azonban szerelme mindig hűvös és távolságtartó volt vele, idővel pedig elköltözött egy másik városba. Amikor a fiú visszatér, Liz mindent megtesz, hogy az áhított szerelem végre beteljesüljön, és Michael legyen a partnere a szalagavató bálon. Célja elérése érdekében még a szomszéd sráccal, Wesszel is összehaverkodik, akivel pedig gyerekkoruk óta folyton csak borsot törnek egymás orra alá. Liz abban bízik, hogy Wes jóbarátja Michaelnek, és majd segít összehozni vele a régóta vágyott, romantikus randevút.

Miközben mindent elkövetnek, hogy Michael felfigyeljen Lizre, a lány azon kapja magát, hogy egyre jobban megkedveli West, és egyre közelebb kerülnek egymáshoz a fiúval. Bár Liz azt hiszi, mindent tud a tökéletes randiról és a romantikus szerelemről – hiszen nincs olyan romantikus film, amelyet ne látott volna legalább százszor –, egy idő után úgy érzi, át kell értékelnie mindent, amit korábban gondolt a boldogságról. Mert hiába Bridget Jones minden jótanácsa, hiába a 10 dolog, amit utálok benned humoros pillanatai vagy a Kate és Leopold tündérmesébe illő története, a valóság mindig sokkal fordulatosabb és emlékezetesebb, mint a filmek. És persze igazabb is.

 

"Akkor nézel ki a legjobban, amikor önmagad vagy." 


Ifjúsági romantikus? Jöhet! :) Bármikor, minden mennyiségben. Soha nem tudom megunni, még akkor sem, ha az első oldal után tudom mi lesz a vége. :) Nagyon köszönöm a Kossuth Kiadónak ezt a szuper olvasmányt.

Gondolataim a történetről:

Ennek a könyvnek nem én vagyok a célközönsége, tekintve az ifjúsági irodalom voltát, viszont én mégis imádtam. Leültem olvasni, és mondhatni addig le sem tettem, amíg el nem fogytak a lapok. Romantikus volt, humoros, nosztalgikus, és pontosan ezek miatt kellemes kikapcsolódást nyújtott minden sora. De bevallom, amennyit nevettem az elején, pontosan annyit sírtam a végén.

A főszereplő Liz és a szomszéd srác West kapcsolata közel sem mondható barátinak. Kicsi gyerek koruk óta borsot törnek egymás orra alá, és ez kitart egészen a középiskola végéig is. Minden alkalmat megragadnak, hogy kiborítsák a másikat, mindezt egy parkolóhely miatt. Amikor Liz rájön, hogy gyerekkori szerelme, Michael visszaköltözött a városba, akkor alkut ajánl Westnek. A srácé lehet a parkolóhely, ha segít Liznek összejönni élete szerelmével. Az univerzum azonban nem könnyíti meg a lány dolgát. Ráadásul közeledik a végzős bál, az egyetem választás, az érettségi, és ezek mindegyike egyre jobban elkeseríti Lizt.

Az első gondolatom erről a könyvről, hogy "jaj de cuki kis romantikus történet" volt. Valóban az volt, viszont mélyebb mondanivalóval is bírt. Van egy fiatal lány, aki túl korán veszíti el az édesanyját. Az életéből kimaradnak azok az anya-lánya pillanatok, amelyekre minden korabeli kamasz vágyik. Báli ruhát választani, tanácsot kérni fiú ügyben, könnyeket hullajtani egy anya vállán szerelmi bánat miatt. Az apja új felesége hiába jó fej, Liz nem engedi közel magához. Nemcsak a gyásszal küzd, hanem a félelemmel is, hogy a mostohaanyja akarja az anyja szerepét átvenni. Majd belekerül a saját hazugságainak örvényébe.

Lizzel nagyjából minden megtörtént, amitől az ember lánya retteg a kiszemelt fiú előtt. Kicsit sem vicces, de nem tudjuk megállni, hogy ne nevessünk fel olvasás közben, mert annyira abszurd. Tetszett a lány egyedi stílusa, és hogy nem akarta a szerző felnőttként ábrázolni. Pont úgy viselkedett, ahogy a korához illett. Az érzelmek teljes skálája bejárta a lelkét egy nap alatt. Szeretett, dühös volt, őrültségeket csinált, imádta a romantikus filmeket, amelyek közben szabadon szállt a fantáziája. Lássuk be hölgyeim, mi is ilyenek voltunk tiniként. Ugye, hogy ti is álmodoztatok a nagy Ő-ről egy romantikus film után? :)

Wes pedig.. Á, imádtam. :) Az én időmben miért nem voltak ilyen srácok? :) A nagymenő sportoló, aki legbelül egy érző lélek. Ismétlem, imádtam. :)

A könyv egyediségét képezi a fejezetek elején lévő idézetek egyes romantikus filmekből. Jó néhányat én is láttam, nem is egyszer, és lelki szemeim előtt megjelent a film azon képkockája, amikor elhangzott az adott mondat. Olvasás során javaslom a könyvben szereplő zenék meghallgatását, higgyétek el, úgy adja meg az igazi élményt.

Nagyon jókor olvastam, kikapcsolt, szórakoztatott, megnevettetett és elgondolkodtatott. Nekem nem is kellett több ahhoz, hogy a kedvenceim között tudjam ezt a történetet. Aki szereti az ifjúsági, romantikus olvasmányokat, annak szívből ajánlom. 


Értékelésem: 5/5

Kedvenc lett. :)

Idézetek a könyvből:

"Néha annyira leköt minket az elképzelésünk arról, amit szeretnénk, hogy elfelejtünk odafigyelni arra, ami valójában a miénk."

"Nem érdekes mit tervezel, nem számít, mennyire mész biztosra, mindig jöhet valami váratlan helyzet, ami mindent megváltoztat."

"Azt hiszem, én is éppen a saját happy endemet igyekeztem megírni a saját forgatókönyvemhez."


A könyvet itt tudjátok megrendelni:

Jobb mint a filmeken (kossuth.hu)

 

Reklám.
Fizetett partneri együttműködés a Kossuth Kiadóval

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr418196105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása