Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Pippa Grant: Jock Blocked – Elkapás

2023. július 20. - Szavak erdeje

c5e62ad9-3e8b-4f05-87fa-102f363e7dd2.jpg 

Szerző: Pippa Grant
Cím: Jock Blocked – Elkapás
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 384

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Nem ​hagyhatom, hogy levegyen a lábamról…
Hívjuk babonának, de ha egy ütő srác annyira szexi, mint Brooks Elliott, nem szabad azon változtatni, ami bevált – ez pedig az, hogy ő magán tartja a nadrágját, és a skalpokat a pályán gyűjti.
Így amikor megtudom, hogy feladni készül az önmegtartóztatását most, hogy a baseball-liga veszteseihez, vagyis a városi csapatunkhoz igazolt – amiért én márciustól októberig élek –, azt teszem, amit minden értelmes, elkötelezett és megszállott rajongó tenne: kitalálom, hogyan akadályozzam meg, hogy elcsábítson.
De ez azt jeleneti, hogy sok időt kell együtt töltenünk.
Nagyon sok időt.
És minél többet vagyok vele, annál jobban kedvelem. De nem azt a srácot, aki segít megmenteni a kedvenc csapatomat, és végre hazahozni a bajnoki gyűrűt, hanem aki segít elérni, hogy újra a régi kabalánkat használjuk. Aki ugyanúgy szeret palacsintát sütni, szalonnás szendvicset készíteni, és szinte bármit megtenne a szeretett sportjáért.
De ennyi akadályozás után egyáltalán van esélyem…?
És ha igen, a győzelem érdekében mindketten egy életre cölibátusra vagyunk ítélve?

 

"Nem tudok nem hinni. Az olyan lenne, mint nem lélegezni." 

Soha nem olvastam még olyan könyvet, aminek a baseball áll a középpontjában. Nem értem ezt a sportot, sem a kifejezéseket, de még a játékszabályt sem. De bíztam benne, hogy majd ezzel a könyvvel közelebb kerül hozzám. :) Nagyon köszönöm a Kossuth Kiadónak a recenziós példányt.

Gondolataim a történetről:

Bevallom, kicsit másra számítottam, de nem mondom, hogy csalódtam. Nem volt mély mondanivalója, viszont engem a humorával teljesen levett a lábamról. Kicsit nehéz arról írni, hogy miről szól, mert gyakorlatilag semmiről. :) 

Mackenzie imádja a baseballt, és szinte megszállottan szeretné visszakapni a kedvenc csapatának kabaláját, amiért bármit meg is tenne. Tényleg bármit. :) Törekvései során belefut a Tűzgolyók baseball csapat legújabb üdvöskéjébe, Brooks-ba, akinek az a "feladata", hogy visszahozza a mélyből a csapatot. A pasi ellenállhatatlan, babonás, és éppen emiatt még szűz. Amint közel kerül egy lányhoz, akkor siralmasan teljesít a pályán. Mivel Mackenzie szívén viseli a Tűzgolyók sorsát, ezért a másik legnagyobb célkitűzése, hogy Brooks-ot távol tartsa a nőktől. Ehhez minél több időt kell együtt tölteniük. A probléma ezzel csupán csak annyi, hogy a játékosok előtt a lány nem tud megszólalni.

Ezt a nagyon rövid összefoglalót elolvasva azt gondolhatná az ember, hogy kamaszok a történet főszereplői, holott erről szó sincs, ugyanis a húszas éveik végén, a harmincas éveik elején járnak. Ennek tudatában viszont elhiszem, hogy sokaknak nem volt szimpatikus a viselkedésük, mert nem felnőttek módjára viselkedtek. Nekem viszont pont ez tetszett. Attól, hogy valaki 30 éves, még nem kell, hogy karót nyelt legyen. :) Csinálhat meggondolatlan és kínos dolgokat. Majd viseli a következményeket. :)

Ehhez a történethez szerintem a megfelelő hangulat kell. Ha rossz kedved van, biztos, hogy fel fog vidítani, viszont ha egy mély mondanivalóval rendelkező történetre vágysz, akkor ne ez legyen a következő olvasmányod. Az Elkapás egy romantikus, humoros, chick lit történet, aminek fő célja, hogy az olvasó kikapcsolódjon, és elfeledkezzen a rohanó hétköznapokról néhány órára. 

A szereplőkkel nem volt bajom, szerethetőek voltak a maguk kis bugyuta módján, viszont Mackenzit nem igazán értettem. Nem tud megszólalni a kedvenc csapata játékosai előtt. Miért? Ők nem ugyan olyan emberek, mint bárki más? Fizetést kapnak a munkájukért. Nem könyvelők, nem szobafestők, hanem sportolók. Ezt én nem igazán tudtam hova tenni így 36 éves fejjel. Pláne úgy, hogy Mackenzie sem 15 éves már. :) Nyilván nekem is volt ilyen időszakom, de annak már legalább 20 éve. Kamasz voltam, és álmodozó :)

Az abszolút kedvencem az egész történetben Eloise volt. Komolyan, nekem miért nincs egy ilyen rokonom? :) 

Én csak ajánlani tudom ezt a könyvet azoknak az olvasóknak, akik egy kis kikapcsolódásra vágynak egy könnyed, humoros történettel. Vigyázat, az Elkapás időnként hangos nevetést eredményez! :)


Értékelésem: 4,5/5


Idézetek a könyvből:

"Hiszek. Olyan erősen, és olyan sokáig reménykedem, hogy végül hitté alakul, mert nincs értelme valami olyanban reménykedni, amiben nem hiszel."

"Nem sikerülhet minden elsőre, de ez nem jelenti azt, hogy feladjuk. Alkalmazkodunk, és megyünk tovább."

"Mindig jobb a boldogságot hirdetni, mint a szidalmakat."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Jock Blocked - Elkapás (kossuth.hu)

 

*Reklám
*Fizetett partneri együttműködés a Kossuth Kiadóval.

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr3518167957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása