Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Erin Sterling: Ex Hex – Csiribú, szerelem!

2023. december 04. - Szavak erdeje

8a384c33-6437-45cc-982c-3289aae0f4c4.jpg

Szerző: Erin Sterling
Cím: Ex Hex – Csiribú, szerelem!
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 352

Fülszöveg:

Kilenc ​évvel ezelőtt Vivienne Jones úgy gyógyította összetört szívét, mint bármely fiatal boszorkány: vodka, sírós zene, habfürdő… és átok a szörnyű exbarátra. Vivi persze tudta, hogy nem lenne szabad erre használnia a varázserejét, de egy „gyümölcsös széna” illatgyertya igazán nem okozhat nagyobb galibát, mint hogy a pasi frizurája egy-két napig nem engedelmeskedik a fésűnek…
Egészen addig így gondolta, amíg Rhys Penhallow, a város őseinek szívtipró leszármazottja visszatér a Georgia állambeli Graves Glenbe, és jóképűbb, mint valaha.
A látogatás, amelynek célja a város felrázása és a helyi őszi fesztiválon való szereplés, totális katasztrófába torkollik. Rhyst egyik csapás sújtja a másik után, és Vivi rádöbben, hogy az aprócska szerelmi átok mégsem volt olyan ártalmatlan.
Graves Glent hirtelen megtámadják gyilkos hajlamú felhúzható játékok, egy feldühödött szellem és egy beszélő macska, akinek érdekes mondanivalója van számukra. Vivinek és Rhysnek figyelmen kívül kell hagynia a köztük lévő kémiát, hogy együtt dolgozhassanak a város megmentésén, és megtalálják a módját, hogy megtörjék a szakítási átkot, mielőtt túl késő lenne.

 

"Szerencsétlen dolog, hogy a mágia a sötét helyeken lakozik." 

Annyit savazták ezt a könyvet, hogy kicsit félve kezdtem el olvasni. Majd ahogy haladtam a történettel, bevallom nem igazán értettem, hogy miért is volt ez a kötet ennyire lehúzva. Én már nagyon vártam a megjelenését, és amikor megérkezett, nem győztem csodálni. Az első élfestett könyvem, biztos, hogy előkelő helyet kap majd a polcomon. Köszönöm szépen a Kossuth Kiadónak ezt a gyönyörű recenziós példányt.

Gondolataim:

Nem mondom, hogy imádtam, de nagyon jól szórakoztam rajta. Többször előfordult, hogy hangosan felnevettem. 

A főszereplőnk Vivienne, aki némi alkoholos befolyásoltság alatt átkot szór a pasira, aki összetörte a szívét. Kilenc évvel később, amikor Rhys visszatér a faluba, Vivi legnagyobb sajnálatára az átok nem hatott. Legalábbis első ránézésre. A pasi dögösebb, mint valaha, és még a haja is tökéletesen áll. Rhys feladata nemcsak az, hogy tiszteletét tegye az Alapítók napján, hanem hogy megerősítse az energiavonalakat is. A varázslat azonban egy kissé félre sikerül, és elszabadul a mágia. Egy kiszabadult szellem, beszélő macska, és "vérszomjas" játékok támadása után Vivi kezdi gyanítani, hogy a kilenc évvel korábbi, a szerelmi bánatában kiszórt átok nem is olyan ártatlan, mint ahogy gondolta. A cél, hogy minél hamarabb helyrehozzák a zűrzavart, mielőtt valakinek komoly baja esik. 

Nem volt ez a történet olyan rossz, mint amiket olvastam, illetve hallottam róla. Nem vártam tőle világmegváltó gondolatokat, mély mondanivalót, ezért nem is csalódtam. Egy szórakoztató, gyorsan olvasható boszorkányos könyvet vártam, és azt is kaptam. Szóval én személy szerint abszolút nem csalódtam. 

A szereplők szerethetőek voltak, kivéve persze Rhys apját. Nem kapott túl nagy szerepet a történetben, lényegében csak jött, beszólt, és ment is tovább. Őt nagyon nem kedveltem. Viszont kompenzálásként ott volt Gwyn, aki szintén beszólt, de ő legalább szórakoztató volt.

Tetszett a történet, lendületes volt, és olvasmányos. Ha nem lettek volna benne erotikus jelenetek, simán olvashatná az érettebb, de fiatalabb korosztály is szerintem. A vége kiszámítható volt, gyakorlatilag már akkor sejtettem, hogy mivel zárul, amikor elkezdtem olvasni, és túljutottam az első néhány oldalon.

A könyv kivitelezése nagyon tetszett, nemcsak az élfestett mivolta végett, hanem a fejezetek elején megjelenő fekete macska illusztráció is odaillő volt. 

Ami bennem kicsit visszás érzéseket keltett az Rhys időnként előforduló szóhasználata. Egy 28-29 éves pasi nem használja a "kedvesem" megszólítást egy korban hozzá illő nőnek. Ezt nem éreztem odaillőnek.

De összességében én nagyon jól szórakoztam ezen a könyvön. Aki egy humoros, könnyen és gyorsan  olvasható fantasyra vágyik, annak ajánlom Erin Sterling - Ex Hex című könyvét.

Értékelésem: 5/4,5

Idézetek a könyvből:

"Majdnem áthajtottál az exbarátodon, és ott hagytad az út szélén, a sárban fekve. Igenis nagy ügyet kell belőle csinálni, te istennő!"

"- Nem tört össze a szíved, hanem dühös voltál. 
- Persze, mert egy nő nem érezheti egyszerre mindkettőt."

"Komolyan, öregem, nem érdekel, maga kinek az apja és milyen menőnek képzeli magát, de ha még egyszer rosszat mond a macskámra, személyesen rúgom le erről a hegyről."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Ex Hex – Csiribú, szerelem! (éldekorált kiadás) (kossuth.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr9718269973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása