Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Csernovszki-Nagy Alexandra: Róza szíve

2023. szeptember 28. - Szavak erdeje

image0_95.jpeg 

Szerző: Csernovszki-Nagy Alexandra
Cím: Róza szíve
Kiadó: NewLine Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 576
 

Fülszöveg:

“Úgy zakatolt a szívem, hogy a fülemben hallottam a dallamát.”

1805–1808.
Együtt lehet élni a mardosó bűntudattal?
Marosy Róza családja megvetésétől szenved már évek óta. Fájdalom nyomja a lelkét, mely fekete fellegként takarja el előle a boldogságot. Amikor megjelenik életében a szerelem, nem áll ellen a kísértésnek, mely még nagyobb bajba sodorja őt.
Az apja messzire küldi őt a kíváncsiskodó tekintetek elől, és bár a család megmenekül a szégyentől, Rózának azonnal férjhez kell mennie. Marosy úr választása pedig nem másra esik, mint egy olyan férfira, kit már megelőz a híre.
Pereszlényi Vilmos visszavonultan, megbélyegzetten él. Pár évvel korábban eltűnt a menyasszonya, és a város egyöntetű véleménye alapján ő gyilkolta meg. A holttest azonban sosem került elő. Mi történhetett a férfi szerelmével?
Róza hisz abban, hogy nem Vilmos követte el azt a szörnyű tettet, mellyel vádolják. Elhatározza, hogy segít neki kideríteni az igazságot.
De a férfi valóban ártatlan?

 

Volt lehetőségem még a megjelenés előtt elolvasni Csernovszki-Nagy Alexandra legújabb regényét, ami a Könyvfesztiválra fog megjelenni. Nagyon megtisztelő volt a felkérés, köszönöm még egyszer a lehetőséget, és a bizalmat az írónőnek.

Gondolataim a történetről:

A szerzőnek köszönhetem, hogy annak idején elkezdtem nyitni a történelmi romantikus krimik felé. Azóta örömmel forgatom ezt a zsánert, és természetesen Alexandra minden eddig megjelent könyvét el is olvastam, és egyikben sem csalódtam. Ugyan ezt elmondhatom a Róza szíve című kötetről is. Magával ragadó romantikus történetet kaptam, amit átszőtt a nyomozás izgalma. 

A főszereplőnk Róza, akit száműznek otthonról, amíg világra hozza a gyermekét. Hogy ne maradjon szégyenben sem ő, sem a család, ezért az apja férjhez adja Vilmoshoz, akinek a híre nagyon gyorsan eljutott mindenkihez. Évekkel korábban ugyanis egyik pillanatról a másikra eltűnik a menyasszonya, és mindenki gyilkossággal vádolja a vőlegényt. A holttest azonban soha nem került elő. Róza, ha már kénytelen feleségül menni Vilmoshoz, elhatározza, hogy segít kideríteni, mi is történt évekkel korábban a menyasszonnyal, ezáltal igyekszik tisztára mosni a férje nevét. A nyomozás során azonban olyan mélyre ás, aminek során már emberéletek forognak kockán.

Az 1800-as években játszódik a történet. A párbeszédek, a társadalmi elvárások hűen tükrözik a korra jellemző normákat. A nő szerepe csendben maradni, és gyereket szülni. Róza is ennek megfelelően nevelkedett, és éli az életét. A nők szó nélkül tűrik a rájuk osztott szerepet, mert nincs más választásuk. De vajon ez mennyire helyes? 

Tetszett a szereplők jellemábrázolása, minden karakternek megvoltak a jó és a rossz tulajdonsága is. Az írónő az olvasóra bízta, hogy melyik szereplőt engedi közel magához, melyikükkel szimpatizál. Az oldalak során nyomon követhető a szereplők jellemfejlődése. Szépen felépített, hiteles családi képet kaptunk. Volt olyan esemény, ami feldühített, és amit én 2023-ban a laptop előtt ülve el sem tudok képzelni, hogy milyen lehetett ezt megélni annak idején. Nem unatkoztam egy pillanatig sem olvasás során, mert minden oldal tartogatott meglepetést. Soha nem tudtam, hogy vajon mivel fog meglepni az írónő. A nyomozás felépítése, és levezénylése már Agatha Christie műveire emlékeztetett. Arra volt elméletem, hogy mi történt Améliával, de soha ki nem találtam volna, hogy ki mozgatja a szálakat. 

A végkifejlet nagyon tetszett, bevallom meg is könnyeztem. 

Gyönyörűen felépített, és megírt történelmi kötetet kaptam ismét az írónőtől, amit átszőtt a szerelem édes érzése, és egy rejtély izgalmas felgöngyölítése.

Köszönöm, hogy olvashattam, ez a kötet is éke lesz a könyvespolcomnak.


Értékelésem: 5/5


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

 Csernovszki-Nagy Alexandra - Róza szíve (nyomtatott) - NewLi (newlinekiado.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr418188199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása