Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Békésy Pál: Meseutazók

2023. december 15. - Szavak erdeje

4aeea112-bd39-481b-97c8-eed68bf1b9ed.jpg 

Szerző: Békésy Pál
Cím: Meseutazók
Kiadó: Magánkiadás
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 120
 

Fülszöveg:

A nyár, a nyaralás nagyon jó dolog. Főleg, ha vízpartra megy a család, ám, ha mellette még ott van a nagyapa is, na az a legjobb. És, ha olyan a nagypapa, mint Peti és Jutka Papája, aki esténként remek meséket talál ki, az aztán felülmúlhatatlan. Nemcsak a gyerekeknek, de a felnőtteknek is mosolyt csal az arcukra, ahogy hallgatják a vidám történeteket, mert a humor az, ami összeköt minden korosztályt. Ebben a mesekönyvben a humorból akad bőven, na meg a kalandokból is. Tartsatok Petivel és Jutkával a meseutazáson, de ne felejtsétek magatokkal vinni Apát és Anyát sem, mert ez az utazás nekik is tetszeni fog.

"- Köszönöm Apa - mondta Anya
- Mit köszönsz?
- A meséket. Most megint gyerek vagyok. És ezek jobb mesék, mint amiket régen nekem meséltél.
-  Nem hiszem, csak te lettél idősebb, és másképp érted most."


Napi szintem olvasok mesét a kisfiamnak, ezért nagyon kritikus vagyok a mesekönyvekkel kapcsolatban. Mindig előolvasom, és ha átmegy a rostán, csak akkor mutatom meg a gyereknek, mert bizony sikerült már olyan könyvbe belefutni, ami nálam tiltólistára került, ebből kifolyólag a kisfiam még a létezéséről sem tud. :) A Meseutazók már a borítójával megnyert magának, a fülszöveg pedig el is döntötte, hogy én bizony szeretném elolvasni ezt a könyvet. Nagyon köszönöm a szerzőnek ezúton is a recenziós példányt.

Gondolataim:

Szülőként annyi bugyuta mesével, és még bugyutább illusztrációkkal találkozom, hogy még rá gondolni sem szeretek. Ezért volt egy üdítő színfolt a mesekönyvek palettáján a Meseutazók című könyv. Nemcsak színes rajzok díszítik, de ami a különlegességét képezi, hogy a borító belső oldala elől is és hátul is kiszínezhető. De ez még nem minden, ugyanis a könyv szereplőit ábrázoló matricák is hozzá tartoznak, amit a gyerekek akár egyedül, akár szülői segítséggel bele is ragaszthatnak a könyvbe. Ez az én kisfiamnak különösen tetszett.

A történet egy nyaraláson játszódik, amikor Anya a két gyerekkel, Petivel és Jutkával 10 napot töltenek a nagypapával. Mindig izgalmas kalandok várnak rájuk, amit a nap végén az esti mese koronáz meg. De nem könyvből felolvasott mese, hanem a nap eseményeit, helyszíneit felhasználva, nagypapa rögtönzött meséi. Találkozunk többek között kalózzal, óriással, sárkánnyal, a falu bolondjával, lovaggal, de bármilyen kalandba is keverednek a hőseink, minden mese boldog véget ér. 

A kötetben nyomon követjük a gyerekek és anyukájuk tíz napon át tartó nyaralását, így értelem szerűen tíz mesét is olvashatunk. A mesék maiak, modernek, humorosak, és egyediek. Olvasás közben szinte már én is hallottam ahogy nagypapa mesél, mondatról mondatra találja ki a történeteket. Nincs egy előre megírt forgatókönyv, ami éppen nagypapa eszébe jut, azt meséli. Én nagyon szerettem, nagyon jót szórakoztam rajta. Viszont abban biztos vagyok, hogy én ilyen átéléssel nem tudok mesélni, erre csak egy nagyapa képes. :) Minden mesében felfedezhetjük a régi "klasszikus" történeteket, amelyeken mi is felnőttünk, de mégis egy új történet épül köréjük. 

A nyaraláson eltöltött időt nagyon át tudtam érezni. Kedves szülőtársaim, biztos nem vagyok egyedül azzal, hogy ha a nagyszülőknél nyaralunk, akkor ámulva nézzük, hogy a gyerek dupla adagot eszik abból az ételből, amire otthon rá sem néz. Igen, ezt már én is átéltem. A nagypapánál töltött időnek valóban varázsereje van.

Akik szeretik a modern, és szórakoztató hangvételű meséket, valamint el tudnak szakadni a (számomra érthetetlen módon) népszerű tucat meséktől, azoknak szívből ajánlom a Meseutazókat. 

Értékelésem: 5/5

A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Könyv: Meseutazók (Békésy Pál) (libri.hu)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr3718281377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása