Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Rainbow Rowell - Fangirl

2020. december 15. - Szavak erdeje

covers_369807.jpgSzerző: Rainbow Rowell
Cím: Fangirl
Kiadó: Scolar
Kiadás éve: 2015
Műfaj: ifjúsági
Oldalak száma: 448.

 

Cath imádja Simon Snow-t.

Oké, Simon Snow-t mindenki imádja…

Ám Cathnek az egész élete abból áll, hogy rajong – amihez nagyon ért. Cath és Wren, az ikrek kisiskolás korukban menekültek a Simon Snow-sorozathoz, miután anyjuk kilépett az életükből. Elolvasták a Simon Show-könyveket. Újraolvasták őket. Beköltöztek a Simon Snow-fórumokra, továbbírták Simon Snow történeteit.

Cath testvére nagyjából kinőtt a rajongásból, de Cath nem bír túllépni rajta. Nem is akar.

Most, hogy felvették őket a fősulira, Wren közli Cathtel, hogy nem akar együtt lakni vele… Az a nagy kérdés: kibírja-e Cath úgy, hogy Wren nem fogja a kezét? Elég nagy már ahhoz, hogy a saját életét élje? Egyáltalán fel akar-e nőni…?

 

Miután végignéztem az idei évben elolvasott könyveimet, azután 100%-ban tudom állítani, hogy az idei évben az egyik legborzalmasabb olvasásélményem volt ez a könyv. Csak azért vettem meg, mert rengeteg pozitív értékelést hallottam és olvastam róla, de én nagyot csalódtam benne.

Untam, a főszereplő csaj idegesített. Főiskolás létére ennyire életképtelen fiatal felnőttet én még nem láttam. Most komolyan, képes hetekig műzliszeletet enni, mert nem tudja hol a kolimenza, és nem meri megkérdezni?? Na ne már! Én ugyan úgy 18 évesen mentem kollégiumba (250 km-re otthontól), ráadásul nekem még ismerősöm sem volt a városban, mégsem voltam elveszve.

A történet röviden:

Egy ikerpár Cath és Wren egész életükben elválaszthatatlanok voltak, ezért nem volt kérdés, hogy ugyan arra a főiskolára fognak menni. Cath visszahúzódó, Wren viszont nyitni szeretne az emberek, és a külvilág felé, ezért beleveti magát a bulikba. Egyre többet iszik, eltávolodik Cath-től is, és a testvéreknek emiatt kezd egyre inkább megromlani a kapcsolata.

Cath nem sokat mozdul ki a kollégiumi szobájából. Ha éppen nem egy csoporttársával ír a könyvtárban, akkor egy Simon Snow fanfictet ír. Már több éve szerkeszti, és óriási az olvasottsága. A kollégiumi szobatársa nem a kedvességéről híres, az apja mentálisan nincs rendben, az ikertestvére sokszor ájulásig issza magát, szóval nincs könnyű helyzetben. 

Gondolataim:

Mint ahogy említettem, hatalmas csalódás volt ez a könyv. Párhuzamosan olvastuk mi történik a szereplőinkkel, és mellé megkaptuk Simon Snow történetét is. Megjegyzem, ez utóbbit  a könyv felétől már el sem olvastam, annyira untatott.

Cath karaktere nagyon idegesített, életképtelen, döntésképtelen, határozatlan, és komolyan irritált, hogy mindent lezárt azzal, hogy " te ezt nem értheted". Oké, de mi lenne, ha elmagyarázná a saját szemszögéből?

A másik "kedvencem" a könyvben lévő kifejezések. Attól, hogy "kúl" (igen, pontosan így van leírva..) szabályosan fájt a szemem... 
Vagy hogy teljes mondatot is említsek: "Pedig amikor igazából csókolózunk valakivel, nehéz csukva tartani a szájunk." Szájunk... Nem mondok semmit. :D

Na de összegezve: nem tudom ajánlani ezt a könyvet, mert vontatott, unalmas, idegesítő.

Egy kegyelem 2 csillagot adtam neki, az egyiket a borítója miatt,mert van hangulata, és ott még reméltem, hogy tetszeni fog a történet, a másik csillag meg csakis Levi érdeme. Ha ő nem lett volna benne a történetben, vagy nem olyan karakter lett volna, amilyen, akkor lehet nagyon gyorsan félre is teszem a könyvet.

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr7016322290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása