Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

2020 legjei, összefoglaló, évértékelő

2020. december 31. - Szavak erdeje

bye-bye-2020-hello-2021-6354480121.jpg 

Sziasztok!

Valószínűleg ez egy jó hosszú bejegyzés lesz, mert kb 3 tervezett posztot gyúrok most egybe. :)

A 2020-as év egyszerre volt maga a pokol, de a férjemnek és nekem egy csoda is. Volt covid (lekopogom, nálunk szerencsére nem), betegség, bezártság, home office, családtól távol töltött karácsony, olvasási válság, és még sorolhatnám a sok negatívot, de ami nekem mégis elsők között jut eszembe, amikor megkérdezik, milyen volt ez az év, hogy csodálatos. Csodálatos volt, mert hamarosan szülők leszünk, és számomra emellett eltörpül minden más.

Aki követi az oldlat, az tudja, hogy volt egy kihívásom év elején. 12 db könyvet kellett elolvasni különböző szempontok szerint. Sajnos nem tudtam minden pontot teljesíteni, 2 pont kimaradt.

Az egyik az 5-ös pont volt (Olvass el egy igaz történeten alapuló könyvet). Ide egy Auschwitz-i történetet szerettem volna elolvasni, de egyszerűen nem volt lelki erőm belekezdeni. 
A másik a 9-es pont (Olvassunk klasszikusokat). Ide a Kisasszonyokat választottam, azonban sajnos idén nem tudtam beszerezni, remélem jövőre sikerülni fog.

Ezt a 2 kimaradt pontot jövőre mindeképp be szeretném pótolni.

A kihívás itt található:
https://fairypowderbooks.blog.hu/2020/01/01/12_honap_12_konyv_kihivas

A kihívásban szereplő pontokhoz az alábbi könyveket választottam:

1. J.K.Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
2. Balogh W. Orsolya: A zodiákus lány
3. Agatha Christie: Öt kismalac
4. Orson Scott Card: Végjáték
6. Cheryl Strayed: Vadon
7. Martina Cole: Aranyélet
8. Delia Owens: Ahol a flyami rákok énekelnek
10. Kathryn Taylor: Karácsonyi küldetés
11. J.R.Ward: A tolvaj
12. Jay Asher: What Light - Micsoda fény!


Most pedig térjünk rá a 2020-as olvasmányaimra. 

Idén az volt a terv, hogy 50 könyvet elolvassak. Ez néha nem tűnt teljesíthetőnek. Volt egy 2 hónapos olvasási válságom, volt olyan könyv, amit hetekig olvastam, mert hiába kötötte le a figyelmemet, nem haladtam vele.

Amikor ezt a bejegyzést írom, december 30-a van, mivel már a molyon megjelölt könyvet elolvastam, ezért másba szerintem már nem kezdek bele. Az olvasásaim darabszáma 58 elolvasott könyv.

Decemberben elolvastam 6 db könyvet összesen, ebből még adós vagyok 3 db értékeléssel, de azokat majd csak januárban fogom tudni posztolni. 
Oldalszámra ez a 6 könyv: 1896 oldal volt összesen.

Tételesen:

- Rainbow Rowell: Fangirl:
- Nick Cutter: A Falka
- Kody Keplinger: The DUFF
- Debbie Macomber: A fagyöngy alatt
- R.S.Grey: Not So Nice Guy - Nem is olyan rendes srác
- Debbie Macomber: Karácsonyi varázs

2020-ban voltak nagyon meghatározó könyvélményeim, és nagy csalódásaim is.

Kezdem a csalódásokkal, azokból szerencsére nem volt olyan sok. 1 csillagot idén nem adtam, kegyelem 2 csillagot osztottam az alábbi könyveknek, de csak azért, mert jó fej voltam:

- Orson Scott Card: Végjáték
- L.Marie Adeline: Titkok hálójában
- Rainbow Rowell: Fangirl

Pozitív olvasási élményből szerencsére nagyon sok volt 2020-ban. Nem sorolom fel mindet, csak kiemelek néhány kiemelkedő olvasmányomat, amit szívből ajánlok mindenkinek:

- Csernovszki-Nagy Alexandra: Mimi regénye
- Kasie West: Szerelem karnyújtásnyira
- Khaled Hosseini: Papírsárkányok
- Colleen Hoover: Ugly Love - Csúf szerelem
- Csernovszki-Nagy Alexandra: Antónia eltűnt
- Mosonyi Mara: Olmec
- J.R.Ward: A tolvaj
- Cheryl Strayed: Vadon

Ezekre a könyvekre kivétel nélkül 5 csillagot adtam. Nagyon szerettem őket, mindegyik adott valami pluszt, akár azzal, hogy bizonyos dolgokat átértékeltem, vagy esetleg kimozdított a komfortzónámból. Szívből ajánlom mindet.

Amiről még nem írtam bejegyzést, (az már át fog csúszni jövő évre), viszont szintén nagy hatással volt rám, az Debbie Macomber: Karácsonyi varázs című regénye. Ez volt az utolsó könyv, amit elolvastam idén, az utolsó könyv, amit konkrétan végig sírtam.

Végül, mit várok 2021-től?

- év elején túl sok időm nem lesz olvasni, valószínűleg a bejegyzések is megcsappannak az oldalon, de aki követi az oldalt, az tudja hogy ennek mi/ki lesz az oka. :)
- még több kiadótól, és még több magyar szerzőtől szeretnék olvasni
- terveim szerint végre leporolom a gépet, a vakut, és nem telefonos képeket fogok kiposztolni instára, illetve facebook-ra
- ha sikerül, és a covid nem szól közbe harmadik alkalommal is, akkor végre el tudom kezdeni a tanfolyamot, amit már évek óta szeretnék
- végül de nem utolsó sorban, utazni, kirándulni fogunk amennyit csak tudunk, és lehet. Végre meglátogatjuk majd a családot is.

Igyekeztem rövidre fogni ezt a bejegyzést, remélem nem untátok el a végére :)

Nektek milyen volt a 2020-as év? Mit vártok 2021-től?


(kép forrása: google)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr2616364750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása