Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Stella Albright - Holdfény szonáta

2023. november 12. - Szavak erdeje

0a4675fe-3c9e-44ac-9815-b1938d00e388.jpg 

Szerző: Stella Albright
Cím: Holdfény szonáta - Mielőtt elmentél
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 448

Fülszöveg:

Egy ​dallam megváltoztathatja a múltat

Ray, a fiatal francia rockzenész élete gyökeresen megváltozott, amikor egy súlyos balesetben elveszítette minden emlékét. Azóta fogalma sincs arról, kicsoda ő, nem ismeri fel a szüleit, régi barátait. Öccsére sem emlékszik, aki vele volt a tragédia napján, őt azonban már nem tudták megmenteni…

Elfeledett világával csupán hűséges társa köti össze: a gitárja. Hiszen egyvalamiben teljesen biztos, a zene mindig menedéket nyújtott számára. Minden más tovatűnt. Talán mindörökre.

Az amnéziával küzdő fiúnak szembe kell néznie apja elvárásaival. És nem csupán a koncerteken kell erőn felül teljesítenie, helyettesítenie kéne a testvérét is…

A régmúlt sűrű fekete lyukká tömörült össze. Vajon a siker és a vele jött gazdagság betöltheti az űrt a zenész magányos, sötét univerzumában? Egyáltalán betörhet valaha is oda a fény?

A titokzatos zongorista, Elena White változást hoz az életébe. Játékának melódiája, szívük és különös vonzalmuk egymás és a muzsika iránt valami eddig ismeretlent ajándékoz Ray-nek. A reményt, hogy visszakaphatja egykori önmagát. Ahogy a dallam nyomán ébredezni látszik az emlékezete, rájön, semmi sem az, aminek mindeddig hitte. De elég a zene, a hit és a szeretet ereje ahhoz, hogy Ray emlékeinek széttört darabkái újból egyesüljenek?

Stella Albright, a nagy sikerű Búcsúszimfónia-duett szerzője megindító, zenével átitatott regényben tárja fel a lélek legmélyebb titkait. Egy harcos, túlélő, szerelmes fiatal férfi küzdelmes életének tükrében.

 

„– Jobban szeretem a saját életemnél. Az anyja vagyok.” 

Az a megtiszteltetés ért, hogy előolvasója lehettem Stella legújabb könyvének, a Holdfény szonátának. Ezúton is nagyon köszönöm a lehetőséget, és a bizalmat. Sokat jelent nekem.

Gondolataim a történetről:

Minden várakozásomat felülmúlta ez a történet. A Búcsúszimfónia-duett nagy kedvencem lett, nagyon sokat adott, és azóta is hatással van rám és a mindennapjaimra. Nagyon sok olyan mondanivalót tartalmazott, amelyeket nemcsak magammal vittem, hanem napi szinten alkalmazok is. Segített emlékezni, és emlékeztetni a zene gyógyító erejére. Korábban én is tanultam zenélni, ezt talán kevesen tudják. Sok mindent elfelejtettem már azóta, de arra a nyugalomra a mai napig emlékszem, ami akkor árasztott el, amikor gitárt fogtam a kezembe.

A Holdfény szonáta egy előzménytörténet, visszaemlékezés, egy apa szemszögéből, akinek látszólag mindene megvan, belül viszont küzd a démonaival.

Ray egy balesetben elveszíti minden emlékét. Nem ismeri fel a szüleit, a barátait, de még saját magát sem. Nem emlékszik az öccsére, akinek a haláláért talán ő a felelős. Egyedül a zenében nyer vigaszt, a gitárja az ő mentőöve. Az apja elvárásai, a koncerteken való megfelelési kényszer azonban egyre jobban felőrli a lelkét. Az egyik koncertjükön azonban megpillant egy lányt, és abban a pillanatban megpecsételődik a sorsa. Elena zongorista, mindene a zene. A rocker fiúval való kapcsolatát azonban a szülei nem nézik jó szemmel, ezért elérkezik az a pillanat, amikor döntenie kell, hogy melyik álmát akarja élni. 

A könyv főszereplői Ellie és Ray, azonban jelentős szerepe lesz Harmonynak is. Az ő életét megismerjük a Búcsúszimfónia-duettből, de a miértekre a Holdfény szonátából kapunk választ. Harmony elveszíti az édesanyját, imádott apja pedig a gyász legmélyebb bugyraiból nem tud felemelkedni, ezért eltaszítja a lányát magától. Akkor, amikor egy gyereknek a legnagyobb szüksége lenne az apjára.

Ahogy fogytak az oldalak, úgy vitte magával a történet a lelkem egy újabb darabkáját. Zokogtam, összetörtem, és nem tudtam elképzelni, hogy egy szülő hogy taszíthatja el magától a gyerekét. Akit a legjobban kellene szeretnie. Sajnáltam Ellie-t, sajnáltam Ray-ot, és sajnáltam Harmonyt is, aki a leginkább elszenvedője volt a történteknek.

Az írónő gyönyörűen adja át az olvasónak azokat az érzelmeket, amelyeket egy anya érez a gyermeke iránt. Szavakkal is, de leginkább zenével. A zenével közvetíti a lelkében érzett szeretetet, büszkeséget, csodálatot. Egy szívet tépő történetet olvashatunk a gyászról, a szeretetről, és a hitről, miközben érzelmek sokasága járja át az olvasót. Képes egyszerre a mélybe taszítani, és a magasba emelni.

Köszönöm, hogy részese lehettem! Tiszta szívből tudom ajánlani mindenkinek!


Értékelésem: 5/5  
Nagyon nagy kedvenc lett!

Idézetek a könyvből:

„Rettegtem az éjszakáktól, mert féltem, mit hoz a holnap.”

„Az igaz szerelemért élni kell, nem meghalni.”

„– A gyász olyan seb, amely begyógyulhat ugyan, de a heg életed végéig nyomot hagy a lelkeden. Elhalványulhat, de örökké a részeddé válik. Elterelheted a figyelmedet róla, de attól még ott marad. Nem tudsz rajta változtatni. Mindenki meghal egyszer, és elveszíteni valakit fáj. A világ legdrágább dolga a szeretet, mert a gyásszal fizetünk érte.”

A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Holdfény szonáta - Mielőtt elmentél | Álomgyár (alomgyar.hu)

 

A Búcsúszimfónia-duett ajánlóit itt tudod elolvasni:

 Stella Albright - Miután elmentél (Búcsúszimfónia-duett 1.) - Szavak erdeje (blog.hu)

Stella Albright: Miután visszajöttél (Búcsúszimfónia-duett 2.) - Szavak erdeje (blog.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr4918220675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása