Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Péntek Tünde: Csak még egy perc

2023. szeptember 03. - Szavak erdeje

image0_90.jpeg

Szerző: Péntek Tünde
Cím: Csak még egy perc
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 384
 

Fülszöveg:

Sosem ​kellett volna találkozniuk, ám a végzet mást szánt nekik.

Dominique Lemieux nem csak luxusingatlanok értékesítésével szerzett magának hírnevet… A francia felső tízezer köreiben hedonista, szexi agglegényként tartják számon. Habár világéletében habzsolta az élvezeteket, és egész Párizs a lába előtt hever, mégis úgy érzi: valami hiányzik. Fásultságából és a kapuzárási pánik okozta szorongásából csupán az zökkenti ki, amikor hőn szeretett nagymamája egy rejtélyes feladatot bíz rá.

Temesvári Emese álmai sosem voltak nagyratörőek. Csak egy biztos munkára és párkapcsolatra vágyott. Ám az élete egy csapásra összeomlik, amikor fény derül párja hazugságaira. Úgy érzi, változtatnia kell, ezért jelentkezik arra a külföldi álláslehetőségre, amelyhez eddig nem volt bátorsága.

Dominique egy családi ügy miatt érkezik Prágába, Emese pedig azért, hogy felejtsen. A lány szívét összetörték, a férfi pedig női szívek szilánkjain gázol át, mióta az eszét tudja. Egy világ választotta el őket, ám a reptéren útjuk mégis keresztezi egymást. A véletlen találkozás pedig olyan események láncolatát indítja el, mely nem csak kettőjük életét forgatja fel.

Péntek Tünde regényében az „Arany város” macskaköves utcáira kalauzolja az olvasót, ahol egy nagyívű szerelem bontakozik ki a történelem árnyékában. A szenvedélyben és izgalmakban bővelkedő történet egyúttal érzelmi utazásra is invitál, megmutatja, hogyan tanuljuk meg szeretni egymást és elfogadni önmagunkat a hibáinkkal együtt.

 "A lelkem mélyén érzem, hogy várnak még rám szebb napok is."

Teljesen véletlenül jött velem szembe ez a könyv. Megtetszett a borítója, majd miután elolvastam a fülszöveget, úgy éreztem nekem való történet lesz, és milyen jó volt a megérzésem. Köszönöm szépen az Álomgyár Kiadónak a recenziós példányt. Örülök, hogy egy újabb tehetséges hazai szerző munkásságát ismerhettem meg.

Gondolataim a történetről:

Kedvem támadt Prágába utazni, most azonnal. Ebben a történetben minden benne volt, amit szeretek, ami kikapcsol, ami feltölt. Romantika, dráma, szerelem, mélypontok, emlékek. Voltak apróbb hibái, igen, de soha meg nem mondtam volna, hogy egy első könyves szerző kötetét tartom a kezemben.

A főszereplőnk Emese, aki a Balaton partján nevelkedett, majd Budapesten kezdett dolgozni. Egy szerelmi csalódás miatt a munkahelye prágai kirendeltségéig menekül. A reptéren a sors egy gazdag francia karjaiba sodorja, akit egyből megbabonáz a magyar lány. Dominique megszokta, hogy a lábai előtt hevernek a nők, ezért amikor Emese elutasítja a közeledését, akkor mégjobban elkezd érdeklődni iránta. Mivel a munkája őt is Prágában tartja, így mindent megtesz, hogy elcsábítsa Emesét. Azonban amikor már érzi a siker ízét, a múltja közbeszól. 

Annyi mindent tudnék mondani erről a történetről. Nagyon szerettem, nagyon megérintett. Olyan volt, mint egy puha takaró egy hideg estén. Örömmel barangoltam Prágában, az évszakoknak köszönhetően megismertem mind a négy arcát, és bár nem szeretem a telet, mégis az lett a kedvencem. Emesével én is végigsétáltam az adventi vásáron, éreztem az illatokat, a hangulatot, a nyüzsgést, és a végtelen nyugalmat, amit árasztott. 

Kiszámítható volt a vége, viszont amíg a végkifejletig eljutunk, addig sem hagy minket unatkozni a szerző, ugyanis bőven van izgalom a történetben. Egy szerelem lángra lobbanásának a történetét ismerjük meg, ami közel sem hétköznapi, hiszen a szereplőink sem azok. 

Emese nekem kicsit érzelgős volt. Megértem a szerelmi bánatát, sőt bátran kijelenthetem, hogy a legtöbben ismerjük ezt az érzést, viszont nekem néha sok volt az elhullajtott könnycsepp. Viszont hiába Dominique minden rámenőssége, gazdagsága, és fényűzése, megmaradt annak az "egyszerű" balatoni lánynak, aki volt.

A francia szépfiúnak bevallom én sem tudtam ellenállni. Megszokta, hogy pénzen bármit megkaphat, de 40 éves korára rá kellett jönnie, hogy hiába az anyagi javak, ha a szerelem nem megvásárolható. A nagymamájához fűződő őszinte, szeretettel teli kapcsolata pedig megmelengette a szívemet.

Nagyon szerettem ezt a történetet, még akkor is, ha a szerelmi szál kiszámítható volt, mert bőven akadt egyéb izgalmas fordulat is az oldalakon. A romantika kedvelőinek szívből ajánlom.

Értékelésem: 5/5

Idézetek a könyvből:

 "Az ember nem mindig akkor sír, amikor szomorú, hanem bármilyen eseménytől képes rá, ami nagy hatással van rá."

"Úgy érzem kezdek feloldódni, megnyílni és jó úton haladok afelé, hogy elfelejtsek félni."

"Ha nagyon szeretsz valakit, akkor az nagyon tud fájni. De attól szép, hogy elmúlik. A fájdalom is, és a boldogság is."

A könyvet itt tudod beszerezni:

Csak még egy perc | Álomgyár (alomgyar.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr6718204275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása