Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Hidasi Judit: Árnyas kávézó a szomszédban

2023. augusztus 15. - Szavak erdeje

image1_41.jpeg 

Szerző: Hidasi Judit
Cím: Árnyas kávézó a szomszédban
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 240

Fülszöveg:

A Prosecco Klub tagjai, köszönik szépen, remekül vannak! Tele tervekkel és ötletekkel. A sorozat legújabb részében Nóri életét ismerjük meg. Az örökmozgó szingli lepődik meg talán legjobban, hogy a mindennapjaiba belép a kötöttség: úgy hozza a sors, hogy kávézót nyit a sétányon.

Ahogy a koffein felélénkíti a városka lakóit, hősnőnk szerelmi élete is felpörög, mivel megismerkedik egy jóképű belsőépítésszel. De Nórinál persze ez sem megy simán. A sétányon összefutunk néhány régi ismerőssel. Évivel, a Lady Lavender boltból, Zsuzsával, aki a szirupokat készíti, és Laci pékkel, aki a süteményeket. Hidasi Judit a folytatásban sem hagyja unatkozni olvasóit. A napok tovább peregnek a Balaton-parti kisvárosban, ami tele van romantikával és változásra (és finom kávéra) szomjazó lakókkal.

 

"Van, aminek a múltban a helye, és jobb, ha ott is marad." 

A sorozat első részét nagyon szerettem, és alíg vártam, hogy megjelenjen a folytatása. Nagyon szépen köszönöm az Álomgyár Kiadónak, hogy olvashattam a könyvet.

Gondolataim a történetről:

Az első rész egy kellemes hangulatú, könnyed kikapcsolódást nyújtó történet volt, és ennél a résznél is erre számítottam, azonban nagy meglepetés ért olvasás közben. Ne értsetek félre, nagyon szerettem, magával ragadott, le sem tudtam tenni, amíg a végére nem értem. Egy nap alatt el is olvastam. Viszont számomra olyan mély gondolatokat tartalmazott, és olyan fontos mondanivalóval bírt, hogy még mindig a hatása alatt vagyok.

A történet főszereplője Nóri, aki sikeres ingatlanos, azonban a szüleivel való kapcsolata közel sem mondható kiegyensúlyozottnak. Ez a családi kép, amit magával vitt otthonról, meghatározta a férfiakkal való kapcsolatát is. Erős, független nő, aki megáll a saját lábán, azonban a szerelem eddig elkerülte. Egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy dönt, hogy kávéházat nyit. A tőle megszokott módon, gőzerővel veti bele magát az új álom megvalósításába. Az örömét azonban beárnyékolja a szülei viselkedése, és egy régóta magában őrzött titok, ami napvilágra került. 

Nagy szükségem volt erre a történetre. Jókor, jó időben talált meg, és úgy érzem, hogy ha hamarabb olvasom, akkor lehet nem adta volna meg mindazt, amit most kaptam tőle. Elgondolkodtatott, segített döntést hozni, de mindezek mellett kikapcsolt. Az egész könyvet belengte a Balaton hangulata, atmoszférája. A romantikus szál sem maradhatott ki a könyvből, még úgy sem, hogy Nóri nem az a kifejezett romantikus alkat, aki mindent rózsaszínben lát.

Hidasi Judit nagyon jól megfogalmazta a barátság lényegét ebben a történetben. Évi, Nóri és Gabi ősidők óta barátok. Bár hosszú évekre elszakadtak egymástól, mégis visszataláltak a közös útra. Mindent meg tudnak beszélni, támaszai egymásnak, és felnyitják az olvasó szemét is. Hogy nekem mit tanítottak? Hogy soha nem késő újrakezdeni. Minden napban van egy új lehetőség.

Korábban említettem egy titkot, ami Nórihoz köthető. Sokat gondolkodtam rajta, hogy ha valaki elém áll egy ilyen beismerő vallomással, hogyan reagáltam volna. De őszintén nem tudom. Ez az esemény kihatott a végkifejletre is, és emiatt még inkább kíváncsi vagyok a folytatásra.

A romantikus, chick-lit történetek kedvelőinek szívből ajánlom Hidasi Judit - Újrakezdők sorozatát.


Értékelésem: 5/5

Idézetek a könyvből:

"Semmit sem néztél be. Csak azt hiszem, túlságosan magányos a világ amiben élünk, és ha az ember egy kevés érzelemmel is találkozik, azonnal belekapaszkodik."

"Nem érdemes hajszolni a tökéletes párt, mert nem létezik. És te sem leszel tökéletes valaki másnak. Olyat kell találni, akivel jól érzed magad."

"Nem értékeljük eléggé azt, ahol élünk."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Árnyas kávézó a szomszédban | Álomgyár (alomgyar.hu) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr7718191029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása