Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Hidasi Judit: Fehér vitorlás a kikötőben

2023. augusztus 30. - Szavak erdeje

image0_89.jpeg 

Szerző: Hidasi Judit
Cím: Fehér vitorlás a kikötőben
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 272

Fülszöveg:

Kibír egy szerelem 15 év házasságot?

Gabinak, a háromgyerekes anyának elege van. Unja a konfliktusokat, az állandó stresszt és hogy mindig fáradt. A Prosecco Klubban sem mennek zökkenőmentesen a dolgok, valamint a férje sem ér haza soha időben a családi kupaktanácsra.

Hősnőnk eltűnődik azon, hogy boldog-e így vagy éppen lemond az álmairól. Hirtelen felindulásból beiratkozik egy tánctanfolyamra, ahol mindenki sokkal fiatalabb, mint ő. Kivéve a bohém tánctanárt, aki tele van élettel és szeretettel, amiből bőven jut(na) Gabinak is.

Generációk találkoznak, ellentétek tisztázódnak, főhősünk pedig újra szerelmes lesz. De vajon a férjébe?

Hidasi Judit Újrakezdők-sorozatának harmadik kötetében a régi szereplők mellé újak is csatlakoznak, így pezsdítve fel a sétány életét. A kísértés és a szenvedély garantált.

 

"Néha a dolgok egyszerűen csak jól alakulnak. Még hinned sem kell benne." 

Nagyon örülök, hogy nem sokkal a második rész befejezése után szinte egyből olvashattam is az Újrakezdők sorozat harmadik részét. Köszönöm szépen az Álomgyár Kiadónak a recenziós példányt.

Gondolataim a történetről:

Egyre inkább úgy érzem, hogy Hidasi Judit nekem ír. A történetei megszólítanak, és mindig a legjobbkor veszem kézbe a könyvét. Felnyitják a szemem, amikor arra van szükségem.

Ez a kötet a Prosecco Klub harmadik tagjáról, Gabiról szól. 15 éve él boldog házasságban, neveli 3 gyerekét, kézben tartja a háztartást. Nagy lendülettel készül a munkába való visszatérésre, azonban csalódnia kell, nincs hely számára a cégnél. Eddig a legnagyobb támasza a férje volt, akivel az utóbbi időben eltávolodtak egymástól. Gabinak hiányoznak az együtt töltött idők, és a beszélgetések, emiatt és a férje zárkózottsága miatt egyre feszültebb. Amikor a balatoni kikötőben feltűnik egy fehér vitorlás, fedélzetén egy jóképű férfival, akkor Gabi elbizonytalanodik. Biztos, hogy jó irányba tart az élete és a házassága?

Gondolom senkit nem fogok meglepni azzal, ha azt mondom, hogy ezt a könyvet is rekordidő alatt olvastam el. Nem tudtam letenni, magához láncolt, és nem eresztett. Ennek pedig én nagyon örültem.

Annyi minden volt ebben a közel 270 oldalban. Gabi életén keresztül megismeri az olvasó egy házasság boldog és nehéz pillanatait, a mindennapi küzdelmeket, a gyereknevelés nehézségeit. Azt, hogy egy nőnek mennyi mindent kell kézben tartania ahhoz, hogy minden a megszokott mederben maradjon. Ehhez viszont elengedhetetlen egy támogató férj, és az őszinte kommunikáció. De mi van akkor, ha a férj magába fordul? Mi van akkor, ha egy nő, nem érzi magát nőnek, mert valahol az úton elvesztette önmagát? 

Egy könnyed, szerethető történetet tart a kezében az olvasó, aminek az alap hangulatát a balatoni életérzés, a sétányon lévő üzletek, és a tulajdonosaik adják. Ki ne szeretne betérni Laci pékhez egy finom péksüteményre, Nórihoz egy kávéra, vagy Évihez egy levendulás fürdősóra? Olvasás során éreztem az illatokat, az ízeket, hallottam a Balaton hullámait. Nemcsak kikapcsolt, de meg is nyugtatott.

Ahogy eddig is, úgy most is örömmel tartottam a Prosecco Klub tagjaival egy kellemes eszmecserére, de ezúttal Gabi tanított. Ő egy erős nő, anya, barát, aki kézben tartja a dolgokat, mindig ott van, ha valakinek segítségre van szüksége. Bevallom csodáltam, hogy mennyi mindenre van energiája három gyerek mellett. Én sokszor úgy érzem, hogy elveszek a rengeteg teendő között, pedig nekem csak egy gyerekem van. De sokszor éreztem azt, hogy fogja a kezem, és nekem is segít. Mert valóban segített. Megmutatta, hogy nem baj az, ha néha letesszük a terheinket és csak magunk miatt leülünk egy pillanatra. Miért lenne rossz anya az, aki megiszik egy pohár bort a barátaival, és nem a koszos edényekkel, vagy a mosásra váró gyerekruhákkal foglalkozik? Attól, hogy egy nő édesanya, és feleség, még nem kell kizárólag otthon ülnie. Ebben teljesen egyet értettem Gabival. Volt viszont olyan döntése is, amivel én nem tudtam azonosulni, ellenben megértettem az okait.

Nagyon szerettem az Újrakezdők sorozatot, a Prosecco Klubot, és a könyvekből áradó könnyedséget, fontos gondolatokat, és mély mondanivalót. És természetesen a balatoni hangulatot. Bízom benne, hogy nem kell elköszönnünk a szereplőktől, és fogunk még velük találkozni.

Csak ajánlani tudom mindenkinek. Olvassátok, szeressétek!


Értékelésem: 5/5

Idézetek a könyvből:

"Percekig álltam mozdulatlanul a fűben, és azt gondoltam, valójában milyen kevés elég lenne a boldogsághoz."

"Nem az a hosszú távú kapcsolatok lényege, hogy nem kell egymást lábujjhegyen körülugrálni? Nem azzal maradunk sokáig együtt, aki az összes arcunkat ismeri?"

"Amíg csak két ember közt van gond, teljesen más a dinamika. Amikor már egy baráttól is segítséget kérsz, akkor megteremtődik. Életre kel. Nevet kap és megoldást vár."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Fehér vitorlás a kikötőben | Álomgyár (alomgyar.hu)

 

Az előző részekről írt ajánlómat itt olvashatjátok:

Hidasi Judit: Apró bolt a sétányon - Szavak erdeje (blog.hu)

Hidasi Judit: Árnyas kávézó a szomszédban - Szavak erdeje (blog.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr2618202633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása