Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Hidasi Judit: Apró bolt a sétányon

2022. július 26. - Szavak erdeje

covers_720804.jpg

Szerző: Hidasi Judit
Cím: Apró bolt a sétányon
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2022
Oldalak száma: 247

Azt ​mondják, bármikor újra kezdheted az életed… De azt nem mondják, hogy ez nehéz lesz…
Éva titkokkal tele érkezik haza Amerikából a húszéves érettségi találkozójára, a balatoni kisvárosba. Szinte pillanatok alatt lesz szerelmes az emlékeibe, a régi életébe. A rózsaszín felhők közül azonban gyorsan a földre esik, mert a városban sok minden megváltozott.
Nem elég, hogy bohém anyja rábízza a parti sétányon lévő boltocskát, de új otthont is kell találnia magának. Szerencsére régi barátnői mindenben segítik, nem úgy Tamás, aki a bolt másik felét bérli és egészen más tervei vannak. Évával és az apró bolttal is.
Egy átmulatott és átbeszélt éjszaka után a régi barátnők megalapítják a Prosecco Klubot, ahol a maximális őszinteség alapkövetelmény. Ez viszont jó néhány régi sérelmet felszínre hoz nemcsak a helyét kereső Évánál, de a háromgyerekes Gabinál és a még mindig szingli Nórinál is. Tamás pedig egy kicsit mindannyiuk életében szerepet játszik. A nyár éppen csak elkezdődik, a szálak pedig egyre jobban összekuszálódnak…
Hidasi Judit regényében visszatalálunk a múlthoz, ahonnan életünk kötelékei erednek. A történet hősnőivel együtt járjuk be az utat, amely elvezet azokhoz az értékes dolgokhoz, amelyekről hajlamosak vagyunk megfeledkezni.

 

"Nincsenek olyan dolgok, amelyeket készpénznek vehetsz az életben. Mert az élet ehhez túl rövid." 

Jaj de nagyon kellett már a lelkemnek egy ilyen könnyed, romantikus és szórakoztató nyári olvasmány, mint amilyen ez a történet is volt. Köszönöm szépen az Álomgyár Kiadónak a recenziós példányt.

A történet röviden:

Érettségi után Éva Amerikába utazik néhány hónapra, azonban csak 20 évvel később, az érettségi találkozóra tér vissza szülővárosába, a Balaton partjára. Legnagyobb meglepetésére az édesanyja egy kis bolt tulajdonosa lett, amit azonnal rá is bízott. Évának még ideje sem volt felfogni, hogy egy boltot kell vezetnie, amikor megtudja, hogy gyerekkori szerelme, Tamás a másik tulajdonosa az üzletnek. Egy finom lángos ebédre, egy baráti beszélgetés, és máris megindulnak a pletykák velük kapcsolatban, aminek nem mindenki örül. De vajon van valóságalapja?

Gondolataim:

Amíg olvastam a történetet annyira, de annyira vágytam a Balatonra, hogy azt elmondani nem tudom. :D Egy sajtos-tejfölös lángosra, amit nem is igazán szeretek (mármint a lángost), szerettem volna megkeresni Laci péket, a levendulás ajándéktárgyakkal teli üzletet, csatlakozni a Prosecco Klubhoz. Az első oldaltól az utolsóig egy boldog turistának éreztem magam a Balaton parti sétányon. Ez a történet szinte simogatta a lelkemet, hallottam a balatoni hullámokat, éreztem a strandos lángos, és a levendula illatát.

Tökéletes kikapcsolódás volt a könyv. Egyszerű, hétköznapi szereplőkkel, akiknek megvan a múltja, követnek el hibákat, nem tökéletesek, de a boldogságra törekednek. Könnyed párbeszédek jellemzik a könyvet, a leírások sincsenek túlbonyolítva, emiatt gyorsan olvasható. Szerintem 1 nap alatt a végére lehet érni, vagy talán még annyi sem kell hozzá.  Én mégis 3 napig olvastam, nem szerettem volna befejezni, minél tovább szerettem volna a magyar tenger partján nyaralni ezzel a történettel, minél tovább szerettem volna időzni a szereplőkkel. :)

Viszont ahogy a való életben, úgy ebben a történetben sem minden rózsaszín. Bepillantást kaphatunk pl. abba, hogy milyen, amikor a romokba döntik az önbizalmadat, milyen az, amikor az emberek iránti bizalmatlanság teszi ki a gondolataidat, milyen egy nárcisztikus személlyel élni, és mekkora erő kell ahhoz, hogy azt mond, hogy elég, és legyen elég merszed a saját életedet élni.

A történet vége nem lett lezárva, viszont szerintem nem is olyan függővége van, ami feldühítene, amiért várni kell a folytatásra. Egy kellemes, izgatott várakozást érzek, némi kíváncsisággal, hogy vajon merre fog haladni a szereplőink élete. Éva hogy tudja feldolgozni az őt ért traumát, és hogy Tamással lesz-e elég erejük harcolni egymásért.

Az első könyvem volt az Írónőtől, de annyira megszerettem a stílusát, hogy nemcsak a folytatást várom, hanem az eddig megjelent könyveit is szeretném elolvasni.

Ezt a könnyed, romantikus történetet azoknak ajánlom, akik szeretnének akár csak gondolatban is, de ellátogatni a Balaton partjára, kiszakadni a nehéz mindennapokból, és eltölteni néhány kellemes órát a Lady Lavender polcai előtt.

Borító:

Most is, mint már oly sok alkalommal, a borító keltette fel az érdeklődésemet. Annyira vidám, annyira nyári, annyira hangulatos, hogy egy ilyen külső mögött, csakis egy lelket simogató történet rejtőzhet. És valóban, helyesek voltak a megérzéseim.

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr3117887935

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hidasi Judit: Apró bolt a sétányon 2022.07.26. 19:20:13

Az Apró bolt a sétányon egy könnyű, nyári, romantikus könyv. És én nagyon szeretem az ilyen könyveket! Pont olyankor talált meg, amikor már hónapok óta csak nehéz és deprimált szövegekkel zúztam magam.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása