Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Lisa Kleypas: Az álmok tava (Friday Harbor 3.)

2021. október 02. - Szavak erdeje

covers_633363.jpgSzerző: Lisa Kleypas
Cím: Az álmok tava (Friday Harbor 3)
Kiadó: Gabo
Kiadás éve: 2020
Műfaj: romantikus
Oldalak száma: 440

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Azt ​mondják, az ellentétek vonzzák egymást. De mi történik, ha az egyiket összetörte, hogy elárulták, a másik pedig annyira fásult és megcsömörlött, hogy a szíve kővé vált? Friday Harborben, a csendes-óceáni térség északnyugati részének egyik elbűvölő kisvárosában nem minden pontosan olyan, mint amilyennek első pillantásra tűnik, és az igaz szerelemnek talán mégiscsak van egy kis esélye…
Alex Nolan megkeseredett és cinikus férfi. A másik két Nolan fiúhoz hasonlóan ő is Friday Harborben lakik, ám semmi másban nem hasonlít Samre vagy Markra. Két bátyja ugyanis valóban hisz a szerelemben, és szerintük a boldogság esélyéért érdemes megkockáztatni a fájdalmat is. Alex élete maga a pokol, melyben a whiskeysüveg segítségével küzd a démonjaival. Aztán egyszer csak felbukkan egy kísértet, akit rajta kívül senki sem érzékel. Vagy Alex végleg átlépte volna az egészséges elmeállapotot az őrülettől elválasztó határt?
Zoë Hoffman kedves és romantikus természetű nő. Amikor megismerkedik a már-már riasztóan jóképű Alex Nolannel, az ösztönei azt súgják, hogy meneküljön. Maga Alex is erre biztatja. Van azonban valami a férfiban, ami megérinti a nőt. Zoë rábírja Alexet arra, hogy alaposabban szemügyre vegye az életét, és számoljon a lehetőséggel, hogy a szerelem nem pusztán az ostobáknak és meggondolatlanoknak való.

 

A három testvér közül talán Alex történetét vártam legjobban. Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan küzd meg a démonaival, és melyikük fog felülemelkedni. Az első 2 rész után nem ilyen történetre számítottam. Már a legelején megjelenik egy szellem, a fejem fölött pedig egyre csak sorakoztak a kérdőjelek. Szellem egy romantikus történetben? Akarom én ezt? De Alex utáni kíváncsiságom győzött, és tovább olvastam, amit abszolút nem bántam meg. Nagyon szerettem ezt a kötetet is, és alig várom, hogy olvassam a következőt.

A történet rövide:

Alex a legfiatalabb a Nolan fivérek közük, ezért talán neki volt a legrosszabb gyerekkora. Két alkoholista szülő mellett semmilyen törődést, figyelmet, szeretetet nem kapott. Ezért meg sem lepődik az ember, ha felnőttként ő is az italhoz nyúl, ha vigaszt keres. Az sem segít a helyzetén, hogy a házassága teljes katasztrófa, a válása folyamatban, lassan nem lesz hol laknia, és az egyik jövedelmező munkáját is leállították.

Hogy ne csak ivásból álljanak a napjai, ezért segít Sam-nek helyrehozni a házát, ahol egy nem várt vendége is lesz. Ugyanis társául szegődik egy szellem, aki válaszokat keres, leginkább a kilétére, és a múltjára vonatkozóan.

Zoe az unokatestvére, Justine szállodájában dolgozik szakácsként. Csendes, mindenkivel kedves és barátságos lány, akinek nem volt eddig szerencséje a szerelemben. A válása óta az igaz szerelmet keresi. Az anyja elhagyta, az apja meg rábízta a nagymamára a gyereknevelést, majd elment ő is. Amikor rossz híreket kap a nagymamája felől, elhatározza, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy együtt legyenek, és hogy vigyázni tudjon rá. Azonban úgy alakul, hogy a leendő házat fel kell újítani. Aki a házon dolgozik, az pedig nem más, mint Alex Nolan.

Gondolataim:

Ahogy írom ezeket a sorokat, egyre biztosabb vagyok abban, hogy ez a rész volt a kedvencem. Imádtam, ahogy Zoe a főzésről beszél, szinte éreztem az ételek illatát, ízét, olvasás közben. A kedvessége, a bája, maga az egész lénye nagyon szerethető volt. A végtelen türelmét Alex felé pedig csak irigyelni tudtam. :)

Alex a történet során nagy változásokon megy keresztül, ami részben saját akaraterejének, részben pedig a minden pillanatban vele lévő szellemnek köszönhető. Bár Alex egyedül akarja megoldani a problémáit, akarva akaratlan mégis van segítsége. A zord természete mögött ő egy érző szívű ember, aki sokkal kevesebbet képzel magáról, mint amilyen a valódi énje.

Egyszerűen imádtam ezt a könyvet. A szellemmel is egész hamar megbékéltem, oldalról oldalra izgultam, hogy mi fog kiderülni a múltjáról, ki is ő valójában, és miért pont Alexhez fűzi az a bizonyos láthatatlan szál. Vele egyszerre voltunk a múltban, Alex-szel pedig a jelenben. Ez a két szál a kötet végére összeér, és a kérdésekre választ kapunk.

Nevettem, sírtam, reménykedtem, és mindez a könyv végén tetőzött, akkor egy igazi érzelemhullám ment rajtam keresztül.

Ha lehetne, kétszer 5 csillagot adnék erre a történetre.

Borító:

Gyönyörű. A színek kavalkádja akár Alex hullámzó érzelmeit is kifejezhetnék. 

 

Aki szereti a romantikus történeteket, annak el kell olvasnia nemcsak ezt a kötetet, hanem az előző kettőt is. Lisa Kleypas egyszerűen, mégis gyönyörűen ír, és adja át az érzelmeket a történeteivel az olvasónak.

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu) 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr2516699694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása