Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

John Green – David Levithan: Will & Will

2021. október 06. - Szavak erdeje


covers_345988.jpg

Szerző: John Green - David Levithan
Cím: Will&Will
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2015
Műfaj: ifjúsági
Oldalak száma: 304

 

Will ​Grayson megismerkedik Will Graysonnal. Az egyik fiú okos és különc, akinek egyik alapszabálya: mindentől és mindenkitől tartja a távolságot. A másik dühös és depressziós, életének egyetlen fénypontja egy internetes barátság. Egy hideg éjszakán Chicago egyik legfurcsább pontján a két fiú útja keresztezi egymást. Ettől a pillanattól kezdve világaik összekeverednek, az életük visszavonhatatlanul egybefonódik.
A Chicago különböző kertvárosaiban lakó két Will Grayson mintha nem is ugyanazon a bolygón élne, pedig Evanston nincs is olyan messze Naperville-től. Amikor a sors ugyanarra a meglepő helyre sodorja őket, a két fiú azon kapja magát, hogy hirtelen minden a feje tetejére áll, szembesülnek elkövetett hibáikkal, és esélyt kapnak a változtatásra. Régi és új barátaik – köztük a nagyon nagy és nagyon csúcs Mini Cooper, vérbeli focista és káprázatosan tehetséges musicalszerző – segítségével a két Will végül úrrá lehet szívügyein, mi pedig tanúi lehetünk egy olyan zseniálisan szuper gimis musicalnek, amelyhez foghatót még nem látott a világ.


"Nehéz hinni a véletlenben, de bármi másban még nehezebb." 

Ez a bejegyzés most lehet nem lesz népszerű. Nagyon vártam már, hogy sorra kerüljön ez a történet. Szeretem az LMBTQ történeteket, így nem volt kérdés, hogy ezt a könyvet is elolvasom, de csalódtam. A könyv olvastatta magát, könnyű volt vele haladni, de ennek ellenére untam. Az első 30-40 oldal után le akartam tenni, és csak azért nem tettem, mert sajnáltam volna, hogy megvettem, és nem olvasom el. (Ha kölcsön könyv lett volna, biztos nem olvasom végig)

A történet röviden:

Adott 1 Will Grayson (ő lesz az egyes számú), 1 Mini Cooper, aki nem is olyan mini, egy Jane nevű lány, egy tőlük távol élő, másik Will Grayson (ő pedig a kettes számú), és egy musical, ami az egész történetet átszövi. 

A 2 Willnek fogalma sincs a másik létezéséről, amíg egy véletlen folytán nem találkoznak egy Chicago-i khm... boltban. A kettes számú Will meleg, de titkolja. Mini Cooper is meleg, ő viszont világgá kürtöli.

Mini tehetséges focista, de emellett fejébe vette, hogy musicalt ír a saját életéről. 5 percenként szerelembe esik, és kb ilyen gyorsan csalódik is. Akkor maga alatt van, vigasztalhatatlan, majd jön egy újabb szerelem.

Gondolataim:

Komolyan, normálisan le sem tudom írni, hogy miről szólt ez a könyv, mert lényegében semmiről. A meleg, depressziós, mindent és mindenkit utáló Will levitt az életről.

Mini már az elején is nagyon sok volt. Olyan volt olvasni a gondolatait, mintha ezer légy zümmögne a fejem felett. A nem meleg Will Grayson pedig olyan semmilyen, hogy már idegesítő. Egy marionett bábu jutott róla eszembe. Akit kötélen rángatnak. Nincs egy saját gondolata, döntésképtelen, egyszerűen nem áll ki magáért. Akarva akaratlan az jutott eszembe, hogy remélem az én fiam nem ilyen lesz ha kamasz lesz.

Röviden összegezve egyik karaktert sem lett a szívem csücske.

Szerintem nem volt kellőképpen kidolgozva sem a barátság, sem az LMBTQ szál. Gondolom az elfogadáson lett volna a hangsúly, de nekem hiányérzetem volt olvasás közben.

Maga a történet két szálon fut, az egyikben a depressziós Will a főszereplő, a másikban pedig Jane, Mini és 'ne szólalj meg és szard le' Will. Az előzőnél konkrétan a szemem is belefájdult, ugyanis végig kisbetűvel volt írva. A nevek, a mondatok kezdőbetűje, minden. Rettenetesen zavaró volt. Olyan, mintha egy végtelen körmondat lett volna.

Röviden összefoglalva, nem tetszett sajnos. Lassan újra létre kell hoznom egy eladó/csere polcot, mert ezt a könyvet sem szeretném megtartani.

Borító:

Nem mondanám nagyon kreatívnak. :D 2 pasi vidáman ül a fűben. Nyilván ők lennének a 2 Will Grayson, de nekem semmilyen pluszt nem a történethez a 2 borító.

 

Sajnos ezt a könyvet nem tudom jó szívvel ajánlani, mert nekem sem adott pozitív olvasásélményt.

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr7616699914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása