Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Hazait olvasok!

2021. november 27. - Szavak erdeje

Sziasztok!

Ahogy az előző posztban említettem, novemberben két olyan hazai szerzőtől olvastam, akiknek eddig még nem ismertem a munkásságát.

A Book Dreams Kiadó oldalán lehetőség van ingyen hozzájutni novellákhoz, így először Melinda Bald - Az utolsó lépés című novelláját olvastam el.

Melinda Bald - Az utolsó lépés

„Sohasem lehet tudni, mi rejlik egy mosoly mögött. Sohasem lehet tudni, milyen érzelmek bújnak meg egy csillogó számpár mélyén. Sohasem lehet tudni, mi lesz az utolsó csepp a pohárban, ami az összeomlás szélére sodorja az embert. Egy dolog biztos, számtalan apró lépés vezet ahhoz a bizonyos utolsóhoz.”

image1_11.jpeg
Az első reakcióm amikor a végére értem, a döbbenet volt. Majd elolvastam még egyszer. De a kezdeti sokk nem szűnt meg. Ez a történet mindössze 16 oldal, de nagyobb hatást gyakorolt rám, mint egy-két, 300 oldal feletti könyv. Egy egész élet benne van ebben a 16 oldalban. Minden fájdalom, minden elkeseredettség. Komoly témát dolgoz fel, amiről igenis beszélni kell, ez pedig a depresszió. A depresszió, ami az ember egész lényére, életére kihat. Egy gyermek, aki szeretet nélkül nő fel annyi lelki sebet hordoz magában egész életében, hogy történhet bármi, akár előtte állhat egy olyan ember, akinek ő jelenti a világot, mégsem képes elhinni, értékelni saját magát, megragadni a lehetőséget, mert már gyerekkorától azzal az érzéssel létezik, hogy benne van a hiba, amiért őt nem lehet szeretni. 

Nehéz volt olvasni ezt a történetet, de megírni még nehezebb lehetett. Ez volt a legelső történet, amit Melinda Bald-tól olvastam, de biztos vagyok benne, hogy fogok még válogatni a kötetei közül, mert nekem nagyon tetszett az írói stílusa. 

 

Ruby Saw - Álom az álomban

Ez a történet hihetetlen, de ettől olyan szép. Ezer- és egyféle love sztoriról hallottunk már, amiket igaznak hiszünk, mert a szerelemről szól. A szerelem a legfontosabb az életben. Véletlen találkozások, meglepő fordulatok, csillogó szempárok; és ott a másik oldal is: meghasadt szívek, félelem, hitetlenség.
De mi a helyzet akkor, ha valaki mindent eltervez nekünk? Az őrangyalunk megjelenik, és rendet tesz kusza életünkben.
Persze, ez lehet csupán a tudatalattink játéka. Annyira lehet valóság, amennyire mi akarjuk.
Létezik álom az álomban?

image0_25.jpeg

Soha nem olvastam még Ruby Saw-tól, de ezen változtatni fogok. Szintén ingyen sikerült hozzájutnom ehhez a novellához a kiadó oldaláról. 

Mivel a fülszövegeket nem nagyon szoktam elolvasni, így fogalmam sem volt, miről szólhat ez a kötet. Az első gondolatom az volt a cím láttán, hogy egy tündérmese. :) Most, hogy elolvastam ezt a történetet, még mindig ez az első szó, ami eszembe jut. Annyira sajnálom, hogy olyan gyorsan véget ért, szívesen olvastam volna még. 

Ebben a rövidke kis történetben megismerjük Marát, a főszereplőnket, akit ezen a pár oldalon keresztül is megkedveltem, a Lordot, akinek a stílusa kifogástalan. Ők ketten nem is különbözhetnének jobban egymástól. Mégis, az ő történetük mutatja meg azt, amit sokan elfelejtenek. Hogy mindig van remény, és soha nem szabad feladni. 

Annyi mindent tudnék még mesélni erről a novelláról, de azzal biztos, hogy olyasmit kotyognék ki, ami spoiler lenne, szóval inkább olvassátok el! :)

Csak ajánlani tudom Mindenkinek a két Írónő novelláját. Engem meggyőztek, szeretném a polcomon tudni a könyveiket is! :)

Köszönöm, hogy így lehetőségem volt megismerni őket!

 

(kép: saját, fülszöveg :www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr2316754678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása