Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Amanda Prowse: Egyszemélyes karácsony

2022. január 19. - Szavak erdeje

 

covers_570200.jpgSzerző: Amanda Prowse
Cím: Egyszemélyes karácsony
Kiadó: General Press
Kiadás éve: 2019
Műfaj: romantikus
Oldalak száma: 304

Gyerekként Meg mindig a tökéletes karácsonyról álmodott…
Idén végre valóra válthatja az álmát a kisfia és maga számára. Lesz pulyka hagyományos ünnepi vacsora, egy ragyogó karácsonyfa és tűz a kandallóban. Kit érdekel, hogy nem áll mellette egy odaadó férj? Lucasszal kettesben is jól meglesznek.
Egy véletlen találkozás New Yorkban azonban minden tervét felborítja. Vajon megkapja Meg karácsonyra mindazt, amire mindig is vágyott? Vagy mégis egyedül kell töltenie az ünnepeket?

 


Ezt a könyvet még Karácsony körül kezdtem el olvasni, mert ugye mégis csak ünnepi hangulat, romantikus, és amúgy is, kell a lelkemnek egy karácsonyi történet. No hát hiba volt. Nagyon nem nekem íródott ez a könyv, mondhatni, januárban máris megtaláltam a könyves csalódások első szereplőjét.

A történet röviden:

Megan egyedülálló anya, egy cukrászdában dolgozik Angliában. Egész gyerekkorában a tökéletes karácsonyról álmodott, amikor egyik nevelőszülőtől került a másikhoz. December elején egy különleges feladatot bíznak rá. New Yorkba kell utaznia, ugyanis az ottani üzlet nyitásával elakadtak, és neki kell kézbe venni a dolgokat. Elvállalja a feladatot, de csak néhány napot marad, hogy az ünnepekre visszatérjen a kisfiához. Azonban egy jóképű amerikai, aki az összes tervét felrúgja, nem szerepelt a számításaiban. 

Gondolataim:

Én még ilyen naív, hisztis, felnőtt nővel, aki ráadásul szülő is, még nem találkoztam. Most lehet, hogy szívtelennek tűnök, de annyira nem tudtam sajnálni. Nem tudom minek kellene ahhoz történni, hogy ne töltsem a kicsi gyerekemmel az ünnepeket. Valószínűleg éppen kómában feküdnék valami eldugott kórházban a világ végén, mert más esetet elképzelni sem tudok. De hogy egy idegen pasi, akit 1 egész napja ismerek, nem ok erre, na az biztos.

Próbáltam minden apró mozzanatot, icipici részletet megragadni, hogy szeretni tudjam ezt a könyvet. Már szinte a pékségben árult süteményekbe kapaszkodtam, de egyszerűen nem ment, ami miatt most én érzem rosszul magam, hogy egy Karácsonyi történet hogy nem tudott közel kerülni hozzám.

Az sem segített a helyzeten, hogy a könyv szövegezése nálam nem ütötte meg a mércét. Az eredeti szöveget nem láttam (mondjuk nem is mondanám magam a külföldi szövegek szakértőjének), a fordítót sem szeretném negatívan illetni, mert óriási munka egy regényt lefordítani, de néha olyan érzésem volt, mintha egy kamaszlány naplóját olvastam volna, nem pedig egy felnőtt szavait, gondolatait.

Maga a történetvezetés nem adott újat. Szerelem első látásra-dráma-majd mindenki boldog. De a kivitelezés nem tetszett.

Egyedül Lucas nőtt a szívemhez, aki annyi mindennek tudott örülni, és aki még gyermeki ártatlansággal szemléli a világot.

Borító:

Nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ezt a könyvet választottam karácsonyi olvasnivalónak, mert egyszerűen imádom. Nagyon hangulatos. Talán az egyetlen pozitívum, amit el tudok mondani a könyvről.

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr516801820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása