Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Buótyik Dorina: Az egyiptomi királynő rejtélye

2022. március 06. - Szavak erdeje

 

covers_680356.jpg

Szerző: Buótyik Dorina
Cím: Az egyiptomi királynő rejtélye
Kiadó: NewLine 
Kiadás éve: 2021
Műfaj: kaland, fantasy
Oldalak száma: 338

 

Egy ​ókori fáraónő szerelme. Egy nemzetközi műkincsrablás napjainkban.
Mi köti össze őket?
Gracie Simpson már megint olyasmibe keveredik, amibe nem kellett volna. A British Museum fiatal egyiptológusa nászútra utazik Kairóba, de egy CIA ügynökbe botlik.
Bradley Larkin egy titokzatos, nemzetközi műkincstolvajt keres, akiről csak annyit tudnak, hogy a fedőneve Habibi. Amikor ellopnak öt melldíszt az Egyiptomi Múzeum vitrinjéből, Bradley biztos benne, hogy Habibi keze van a dologban. De a biztonsági felvételek alapján Gracie-t azonosítják bűnösként.
Gracie apja, Adam Simpson, a neves régész éppen ásatást vezet Dahsúrban, és egy izgalmas sztélétöredékre bukkan a sivatag mélyén. Megkéri Gracie-t, segítsen neki. Talán össze lehet rakni a sztélét, és megtudnak valami újdonságot arról az időszakról amikor az ugariti nép békés módon ugyan, de megszállta az Egyiptomi Királyságot.
Gracie örömmel vesz részt a keresésben. Azonban amikor megérinti a sztélédarabot, látomása támad. Az ókori Egyiptomban találja magát, ahol Szobeknoferuré fáraónő életének egyes napjait kíséri figyelemmel.
Vajon ez képzelet vagy valóság?
Miért tört szét a sztélé?
Gracie és férje, a higgadt Louis a rejtély nyomába ered. Ám nemcsak a fáraónő életébe bonyolódnak bele, hanem a Habibi ellen folyó nyomozásba. Vajon kinek áll érdekében, hogy a lányt börtönbe juttassa?
Netán valóban a lány van a múzeumi felvételeken?
Gracie Simpson újabb kalandjaiban részt vesznek a sorozat korábbi kötetének kedvelt hősei: az újságíró David, az Egyiptomi Múzeum igazgatója, Ahmed, valamint Wallid nyomozó, és persze a stáb nem lehet teljes Oscar, a kék macska nélkül! 

 

"Te vagy, aki átkel az égen, te vagy Ré oroszlánja." 


Nagyon szépen köszönöm az Írónőnek, hogy elolvashattam a könyvét. Amikor Dorina megkeresett azzal, hogy lenne-e kedvem megismerni a történetét egyből elfogott a nosztalgia. Amikor még általános iskolás voltam, imádtam Az elveszett ereklyék fosztogatóit nézni, és természetesen régész akartam lenni. Ez az álomkarrier lehetősége tartott kb. 1 napig, ugyanis rá kellett jönnöm, hogy az én történelem tudásom kimerül a családtagok születési dátumának felsorolásában. Így maradtam az álomvilágban. :) Viszont mai napig érdekel ez a szakma, Egyiptomba eljutni is egy nagy vágyam, így örömmel tettem eleget a kérésnek.

A történet röviden:

Gracie méltán elismert egyiptológus. Imádja a munkáját, ezért amikor nászútra utazik Kairóba, természetesen nem tudja a munkáját maga mögött hagyni. Az apja egy ásatást vezet, és amikor egy sztélé darabra bukkan, akkor a lányától kér segítséget. Arra azonban senki nem számít, hogy ezeknek a daraboknak köszönhetően Gracie-nek látomásai lesznek. Megindul a nyomozás a többi sztélé darab után. 

A mindennapjaikat felforgatja egy műkincstolvaj, akit a CIA is üldöz. A biztonsági kamerák felvételei alapján a Habibi névre hallgató tolvaj nem más, mint az elismert egyiptológus, Gracie. Főszereplőink élete fenekestől felfordul, amellett, hogy keresik a többi sztélé darabot, még Gracie-t is meghurcolják, aki igyekszik tisztára mosni a nevét. Ahogy kerülnek elő a darabok, úgy válik világossá, hogy nem mindenki az, akinek mondja magát.

Gondolataim:

Most sajnálom igazán, hogy az első részt nem olvastam. Kellett néhány oldal, amíg belerázódtam a történetbe, mert meg kellett szoknom az idegen neveket, kifejezéseket. Miután átállt az agyam, azután szinte le sem tudtam tenni az olvasómat. Természetesen mindig a legizgalmasabb résznél ébredt fel a kisfiam. :D 

Amikor a történet felénél járhattam, nagy boldogan hátradőltem a kanapén, hogy jobb vagyok, mint Sherlock, mert én már tudom, hogy ki is valójában Habibi. Nos, tévedtem. :D Alíg bírtam kivárni, hogy kiderüljön végre, hogy ki mozgatja a szálakat.

A történet felépítése nagyon tetszett. Gracie látomásainak köszönhetően visszarepültünk az időben, megismertük Szobeknoferuré fáraónő életének fontos eseményeit, a jelenben pedig egyszerre izgulhattunk, hogy ki a titokzatos műkincstolvaj, és sikerül-e megtalálni a sztélé összes darabját. Pörögtek az események, egy pillanatig sem unatkoztam olvasás közben. Szerettem, ahogy be lett mutatva a kultúra, a szokások, a környezet. 

Egyedül azt sajnáltam, hogy nem derült ki, hogy miért csak Gracie-nek vannak látomásai. Honnan jött ez a képessége, és miért múlt el olyan hirtelen? Ezzel kapcsolatban maradtak bennem kérdések. 

Kedves Dorina!
Nagyon szépen köszönöm neked ezt az élményt, és köszönöm, hogy visszarepítettél az időben, és újra átélhettem a gyermeki álmok varázsát.

Egy lebilincselő, izgalmas, fordulatokkal teli történetet kaptam. Csak ajánlani tudom mindenkinek!

Borító:

Szerintem nagyon különleges lett a borító. Egyszerre látom benne a jelent és a múltat. A színvilága figyelemfelkeltő, vonzza a tekintetet. 

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr317770352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása