Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Guillaume Musso: A brooklyni lány

2022. október 13. - Szavak erdeje

covers_727365.jpgSzerző: Guillaume Musso
Cím: A brooklyni lány
Kiadó: Park Könyvkiadó
Kiadás éve: 2022
Oldalak száma: 348
 

Mindenki titkol valamit.
A titkaink is hozzánk tartoznak.
Meghatározzák, hogy kik vagyunk, honnan jövünk, és mit hozunk magunkkal.

Sosem felejtem el azt a pillanatot. Előttünk a tenger. A fény megcsillant a végtelen horizonton. És akkor Anna azt kérdezte tőlem:
– Ha valami szörnyűséget követtem volna el, akkor is szeretnél?
Mit válaszoltam volna?
Anna volt életem szerelme. Három hét volt hátra az esküvőnkig. Persze hogy szeretném, bármit tett is. Abban a pillanatban legalábbis így gondoltam. Ő azonban remegő kézzel kotorászott a tabletjén­­, és egy fényképet mutatott:
– Én tettem ezt.
Hogy mondhatjuk, hogy szeretünk valakit, ha képtelenek vagyunk megvédeni?

 

"A könyveknek van egy varázslatos képességük: messzire röpítenek, elszöktetnek egy másik világba. Útravalóul szolgálnak az élet rögös útján."

Ez a második könyvem Mussotól, és kijelentem, hogy az egyik kedvenc szerzőmmé vált. Ezek után nincs megállás, az összes könyvét szeretném elolvasni. :) Nagyon szépen köszönöm a Park Kiadónak, hogy elküldte nekem.

A történet röviden:

Raphael és a menyasszonya, Anna az esküvőjükre készülnek, viszont a férfi nem szeretne úgy fejest ugrani egy házasságba, hogy azt titkok árnyékolják be. Ezért megkéri a kedvesét, hogy meséljen a múltjáról. A lány végül egy fényképet mutat neki, aminek hatására Raphael sokkot kap, és elmegy otthonról. Amikor kis idő múlva visszatér, a lakást üresen találja, Anna eltűnt. Hogy minél hamarabb megtalálja, segítséget kér a jó barátjától, a nyugdíjas rendőrtől. Ketten együtt viszont olyan mélyre ásnak Anna életében, ahonnan már nincs visszaút.

Gondolataim:

Egyik este csak bele akartam olvasni a könyvbe, mert kíváncsi voltam a hangulatára. De úgy alakult, hogy elolvastam 110 oldalt. :D Másnap pedig a maradék 200-at. :D Nem tudtam letenni, olyan izgalmas volt. :) Egészen a legvégéig ötletem sem volt, hogy ki mozgatja a szálakat. Majd amikor kiderült, hátradőltem, vártam a kellemes levezetést. Viszont ezt a könyvet ugye Musso írta. Szóval olyan csavarral zárta a történetet, hogy csak pislogni tudtam.

Egy fordulatos könyvet tartottam a kezemben, amiben minden fejezet tartogatott meglepetéseket. A történet fő narrátora Raphael volt, viszont egyes fejezetek betekintést engednek más szereplők gondolataiba. Így megismerhetjük az ő életüket, és sok kérdésünkre választ kapunk ezáltal.

Raphael egyedülálló apa, aki az írást háttérbe szorítva csak a kisfiának él. Anna személyében bekopogtat a szerelem az ajtaján, és alíg hat hónappal a találkozásuk után már az esküvőt szervezik. Ő az aggódó apuka, aki a kórházba rohan a kisfiával, mert a neten keresztül próbált meg diagnózist felállítani, amikor megbetegedett a gyermeke, és ő a mindenre elszánt krimi író, aki minden követ megmozgat, hogy megtalálja a szerelmét.

Raphael és Marc minél mélyebbre ásnak Anna múltjában, hogy kiderítsék az eltűnésének okát, úgy ismerünk meg újabb és újabb szereplőket, és úgy nő az elhunytak száma is. Végül egy 10 évre visszanyúló gyilkosságsorozat kellős közepén találják magukat. 

Nagyon tetszett, ahogy Musso külön-külön felsorakoztatja az eseményeket, és szereplőket, majd összefűzi a szálakat. Megismerjük a főbb szereplőink háttértörténetét, ezáltal jól kidolgozott karaktereket kapunk. Egy percig sem unatkoztam olvasás közben. Kíváncsi voltam a végére, és nem csalódtam.

"A múlt segít megérteni a jelent."

Aki egy izgalmas, fordulatos bűnügyi krimire vágyik, annak szívből ajánlom ezt a kötetet.

 

(kép és fülszöveg: www.moly.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr7917948752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása