Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Marissa Stapley: Lucky

2023. november 16. - Szavak erdeje

e93bc1cd-e640-44bf-9ece-6511f54cca5e.jpg 

Szerző: Marissa Stapley
Cím: Lucky
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 320

Fülszöveg:

Mi lenne, ha megnyernéd a lottón a főnyereményt, de nem válthatnád be a szelvényt?

Lucky egy szélhámos lánya, maga is bűnöző. A barátjával együtt elkövetett bűncselekmény után már az új életét tervezi hamis papírokkal, amikor váratlanul teljesen egyedül marad. A barátjának nyoma vész, és az apja segítségére sem számíthat a továbbiakban, akitől elsajátította gyerekkorában a csalás összes fortélyát.

Luckyt szorult helyzetében sem hagyja el a szerencse, ugyanis a lottón milliókat nyer. Ennek azonban nem sokáig örülhet, mert ráébred: ha beváltja a szelvényt, azzal felfedi a hatóságok előtt a személyazonosságát. Miközben igyekszik elkerülni a börtönt, és új tervet szőni a jövőjére vonatkozóan, muszáj szembenéznie a múltjával, mely több titkot rejteget, mint amennyivel képes lenne megbirkózni.

 

"(...) mindenki megérdemel egy második esélyt. Meg egy harmadikat is. Mindenki követ el hibákat. Ha nem bocsátunk meg, egyedül maradunk." 


Amikor először megláttam a könyv borítóját, azt hittem, hogy egy cuki, egy délután elolvasható chick lit történetet rejt. Nos, addig stimmel is, hogy egy délután alatt elolvasható, viszont chick lit-nek éppen nem mondanám. :) Nagyon szépen köszönöm a Kossuth Kiadónak, hogy olvashattam.

Gondolataim:

Először is szeretném jelezni, kedves olvasó, hogy a moly.hu-n a könyv adatlapjánál szereplő thriller címkének ne dőlj be. Abszolút semmi köze a történetnek a thrillerhez. De még a krimihez sem nagyon. Ha kategorizálnom kellene, szerintem fél úton van a kalandregény és a krimi között. Viszont pontosan emiatt érzek most egy kis csalódottságot, mert a fülszöveg és a címkék alapján egy durvább történetet vártam.

A főszereplőnk Lucky, az apjával kettesben járják az államokat. Egyik városból a másikba autóznak, lopnak, csalnak, hazudnak. A lány felnőttként szeretne új életet kezdeni a szerelmével, azonban egyik nap arra ébred, hogy a pasi, akiben megbízott, nyom nélkül eltűnik. Hiába hallotta egész életében az apjától, hogy milyen szerencsés, mégsem érzi annak magát, még akkor sem, amikor megnyeri a lottó főnyereményt. Ugyanis ha beváltja a szelvényt, hiába lenne gazdag, fel kell fednie a valódi személyazonosságát, az viszont egyenes út lenne a börtönbe.

Nem mondanám, hogy lerágtam mind a tíz körmömet olvasás közben. Azt már említettem, hogy kicsit csalódott vagyok, mert egy teljesen más történetet vártam, és ez végig bennem volt olvasás során. Viszont ennek ellenére egy lendületes történet volt, kicsi rejtéllyel, megoldandó problémákkal, rég eltemetett titkokkal.

Nagyon kíváncsi voltam a történet végére. Ahhoz, hogy Lucky hozzá tudjon jutni a nyereményéhez, fel kell fednie a valódi kilétét, abban az esetben pedig a rácsok mögött végzi. Érdekelt, hogy hogyan fog dönteni, és úgy éreztem, hogy ennek a döntésnek a súlya viszi a hátán a történetet. Közben nyilván megismerjük a szereplőket, megismerjük az életüket. 

Két idősíkon látjuk az eseményeket. Egyrészt a jelenben, másrészt Lucky gyerekkorában. Sokat gondolkodtam olvasás során, hogy milyen élete lehetett volna a lánynak, ha élete első néhány órája máshogy alakul. Nem kellett volna mindig más, és más személyiséget felvenni, eljátszani egy olyan valakit, aki nem ő, míg a végén már tényleg nem tudja, hogy kicsoda is ő valójában. Valahol sajnáltam, mert bele lett kényszerítve egy olyan világba, amit nem maga választott. Viszont bármit is tett, a karakterét szerettem. Ellenben az apjáét már kevésbé.

A szerző írásmódja könnyed, emiatt a kötet gyorsan, és könnyen olvasható. Van lendülete, nem éreztem, hogy bármikor ellaposodott volna. Mindenképp szeretnék még tőle olvasni, ha jelenik meg könyve magyarul. De most már nem fogok hinni a címkéknek. :)

Azoknak az olvasóknak ajánlom Lucky történetét, akik egy kis kikapcsolódásra vágynak, viszont ha egy vérbeli krimire számítasz, akkor lehet, hogy csalódni fogsz.


Értékelésem: 5/4

Idézetek a könyvből:

"Mindig van lehetőség egy jobb életre."

"Sajnos a szív a legtöbb esetben leszarja, mit mond az ész."

"Nem mondhatnám, hogy jó kezdete egy kapcsolatnak, ha semmit sem tudunk a másik személyről."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Lucky (kossuth.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr8818256847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása