Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Charlotte Leonard: Elfújta a szél

2023. december 30. - Szavak erdeje

b578fc22-0009-485a-b248-b9f0e7054d72.jpg 

Szerző: Charlotte Leonard:
Cím: Elfújta a szél - Egy hollywoodi szerelem és minden idők legnagyobb filmjének története
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 414

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Scarlett O’Hara szerepéről álmodozik, de vajon fontosabb-e a hírnév a szerelemnél?

Vivien Leigh rajong Margaret Mitchell Elfújta a szél című regényéért. Minden vágya, hogy eljátszhassa a bátor déli szépség, Scarlett O’Hara szerepét. Kérdés, hogy brit színésznőként meg tudja-e győzni a producereket, hogy ő a legalkalmasabb a feladatra. A szerep és a Laurence Olivier iránti szerelem kedvéért mindent egy lapra tesz fel: családját és barátait hátrahagyva kedvesével Amerikába költözik. Ám a film forgatása és Hollywood árnyoldalai jobban próbára teszik, mint azt valaha gondolta volna.

Lenyűgöző történet minden idők legnagyobb filmje, az Elfújta a szél forgatásáról.

 

"Az embernek szüksége van a nagy álmokra, különben csak apró célokat ér el."

Egy vallomással tartozom. Nagyon régóta szemezgetek az Elfújta a szél könyvvel. Igazi klasszikus, nagyon sokat hallottam már róla, és nagyon sokan szeretik, emiatt felkeltette az én érdeklődésemet is. Viszont a csekély 1200 oldalával kicsit elriasztott, emiatt még nem szereztem be, és nem olvastam. Amikor szembe jött velem a Kossuth Kiadó oldalán ez a kötet, akkor úgy éreztem, hogy ez egy jel. Azt vártam ettől a kötettől, hogy megadja az utolsó lökést ahhoz, hogy kézbe vegyem Margaret Mitchell könyvét. Köszönöm szépen a kiadónak, hogy olvashattam.

Gondolataim:

Az idei évem nagy felfedezései közé tartoztak a regényes életrajzok. Megszerettem ezt a műfajt, és a jövőben igyekszem minél több, hasonló könyvet elolvasni.

Ez a kötet nem a mai napig népszerű könyvet, hanem a belőle készült filmet dolgozza fel. Ahogy az alcím is kiemeli, egy hollywoodi szerelem és minden idők legnagyobb filmjének történetét ismerhetjük meg belőle. Megtudjuk, hogy mekkora káosz övezte a szereplőválogatást, bepillantást nyerhetünk a kulisszatitkokba, megismerhetjük a film főszereplőit, és a stábtagokat is. És természetesen nyomon követhetjük a munkafolyamatokat, a megfilmesítési jogok megvásárlásától egészen addig, amíg az elkészült film a mozivászonra kerül.

Az alaptörténet nagyon tetszett. Érdekes volt látni, hogy mekkora munka volt, és gondolom a mai napig van is egy film elkészítése körül, és milyen stressz nehezedik nemcsak a színészekre, hanem a producerekre, forgatókönyv írókra, rendezőkre, és még sorolhatnám. Ami meglepett, és bevallom nehezem hiszem el, bár nem kételkedem a hiteles információkban, az a film forgatókönyve körül kialakult fejetlenség. Én, mint laikus azt gondolnám, hogy ha egy stúdió megveszi egy könyv megfilmesítésének jogát, akkor még a szereplőválogatás előtt ott van mindenki asztalán egy példány a forgatókönyvből. De aki szakmabeli, javítson ki ha tévedek.

Ahogy már említettem, a könyv gerince, amire a szerző felfűzte a történetet, nagyon tetszett. Emiatt gyorsan is haladtam vele. Ami megakasztott néha az olvasásban, az a könyv főszereplője volt. A történet elején, amikor még Vivianként volt ismert, akkor nem is volt vele akkora problémám. Sőt, kifejezetten tetszett az a hozzáállása, hogy ha a fejébe vesz valamit, akkor azért minden követ megmozgat. Jelen esetben, hogy ő játssza el Scarlett O'Hara szerepét. Amikor azonban Vivien Leight színésznő vált belőle, úgy nőtt a felé irányuló csalódottságom. A könyv végére szerintem gyomorfekélyt kaptam tőle. Rettenetesen idegesítő volt, arról pedig nem is beszéljünk, hogy egy férfi miatt elhagyja a gyerekét. Mint anya, ezzel a döntésével nemhogy azonosulni nem tudok, de mélységesen el is ítélem. 

Larryvel sem szimpatizáltam már a könyv legelején sem. Nem is tudom mi lehetne rá a megfelelő szó. Abban nem kételkedem, hogy Vivien iránti érzései őszinték voltak. Azonban biztos vagyok benne, hogy féltékeny is volt a nő sikereire. Nekem ő olyan semmilyen karakter volt ebben a történetben. 

A szereplőket leszámítva egy érdekes, informatív, és sokszor megdöbbentő történet volt. Aki kíváncsi az egyik legismertebb film elkészítésének történetére, és érdeklik a kulisszatitkok, annak ajánlom Charlotte Leonard könyvét.


Értékelésem: 5/4

Idézetek a könyvből:

"Hollywood azonban pontosan ilyen: nem a valóság számít, hanem a látszat, amiben az emberek hinni akarnak."

"A színház művészet - (...) - a film puszta szórakoztatás."

"Ha el akarunk érni valamit egy férjnél, mindig a feleség felől kell megközelíteni."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Elfújta a szél – Egy hollywoodi szerelem és minden idők legnagyobb filmjének története (kossuth.hu)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr8818287643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása