Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

2023. január 21. - Szavak erdeje

 image0_53.jpeg

Szerző: Agatha Christie
Cím: Gyilkosság az Orient expresszen
Kiadó: Helikon kiadó
Kiadás éve: 2020
Oldalak száma: 292

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

A híres Orient Expressz a hóban vesztegel. Az egyik utas holtan fekszik a kabinjában, testét tizenkét késszúrás járta át. Az ajtó belülről zárva. A vonaton tizenkét utas maradt, a legkülönbözőbb társadalmi osztályból és nemzetiségből, ám mind egye idegesebbek. Vagy van más is, ami összeköti őket?
Hercule Poirot, a legendás nyomozó csak a kis szürke agysejtjeire támaszkodhat a hóviharban rekedt luxusvonaton. Egyetlen dolog biztos: a gyilkos az utasok közt van, és Poirot-nak meg kell találnia, mielőtt újra lesújt…


"(...) egy ügyet úgy kell kideríteni, hogy az ember hátradől a székében, és gondolkodik."

Megvan az az érzés, amikor még ki sem nyitottad a könyvet, de már azon kattog az agyad, hogy most okosabb leszel-e, mint a nyomozó? Kitalálod-e, hogy ki a gyilkos? Nekem nagyon régóta a listámon volt ez a kötet, most végre elolvastam. Készültem: jegyzetfüzet, toll, jelölőcímke, szóval minden adott a tökéletes jegyzethez. De még így is elbuktam.

A történet röviden:

Poirot-nak egy halaszthatatlan ügy miatt haza kell utaznia Angliába, ezért egyetlen megoldásként az Orient Expresszt választja. A vonat a kedvezőtlen időjárás ellenére tele van, végül mégis sikerül helyet szerezni rá. Az út egy ideig zavartalan, azonban egy hóvihar állja útját a válogatott társaságnak. Mindenki a vonaton ragad a semmi közepén. De mégsem ez a legnagyobb probléma, ugyanis az éjszaka folyamán gyilkosság történt. A bűntény felgöngyölítésére Poirot bízzák meg, azonban most sincs könnyű helyzetben. Minél hamarabb meg kell találnia a gyilkost.

Gondolataim:

Addig fogok olvasni Agatha Christie könyvet, amíg legalább egyszer ki nem találom, hogy ki a gyilkos. Ezzel én már boldog ember leszek. :)

Ez a történet elképesztő volt. Nem tudtam letenni. Amikor elkezdtem olvasni, akkor csak 1-2 fejezetet terveztem, mert késő volt már. Ehhez képest a felét elolvastam. :) Az események egyből berántottak, kíváncsi voltam a végkifejletre.

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom Poirot ebben a kötetben is nyomozásba kezd, miután az egyik utast meggyilkolják. Ez a könyv első felében történik, a hátralévő részben a kihallgatások folynak, majd a nyomozó gondolatmenetét olvashatjuk. Bevallom elgondolkodtam, hogy mivel fogja tudni fenntartani az érdeklődésemet a szerző a könyv végéig, mert féltem, nehogy megunjam a kihallgatásokat. De annyira belelendültem, hogy amíg az utolsó betűt el nem olvastam, addig nem tudtam letenni a könyvet. 

Nemcsak a kötet felépítése tetszett, hanem maga az Orient Expressz is. Magam elé tudtam képzelni a vonatot a hálófülkékkel, az étkezőkocsival még annak ellenére is, hogy hasonlóhoz még nem volt szerencsém. Viszont nagyon szívesen kipróbálnám, biztos vagyok benne, hogy életre szóló élmény lenne vonaton ágyban aludni, ismeretlen emberekkel együtt étkezni, kávézni.

Azon meg sem lepődtem, hogy Poirot megoldotta az ügyet, de a gondolatmenete előtt, ahogy a mélyére lát a dolgoknak, és ahogy azt levezeti, fejet hajtok. Ilyen csavaros krimit vártam Agatha Christitől. Nem csalódtam most sem. Alíg várom, hogy újabb kötettel bővüljön a könyvtáram, és ismét együtt nyomozzak a kis belgával.

A könyv elolvasása után megnéztem a filmet, de nem hagyott bennem mély nyomokat.

 
Értékelésem: 5/5

A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Könyv: Gyilkosság az Orient expresszen (Agatha Christie) (libri.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr6918028596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása