Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Bakos Péter: Tudattestek

2023. február 02. - Szavak erdeje

image1_29.jpeg 

Szerző: Bakos Péter
Cím: Tudattestek
Kiadó: Book Dreams Kiadó
Kiadás éve: 2022
Oldalak száma: 234

Fülszöveg:

Képzelj el egy életet, ahol nem kell aggódnod az elmúlás miatt. Hunyd le a szemed.
Milyen lenne, ha az általad ismert világ összes problémája már nem létezne? Mihez kezdenél a lehetőségekkel és az életeddel?
Egy ilyen világban élek. Nincsenek vírusok, éhezés, szegénység, sem pedig halál. Az öröklét elérhető mindenki számára. Csupán két hét, és a tudatom átkerül egy olyan testbe, amiben örök időkig létezhet. Túl kevés idő. Nem vagyok benne biztos, hogy hátra szeretném hagyni az emberi testem, az érzéseket, amiket megélhetek így.
A napfényt. A szerelmet. Őt.
Lehet választani az öröklét és egy szerelem közt?
Választhatok…
De néha a választás lehetősége csupán illúzió.

 

"Az élet értelme az, hogy megvalósítsd önmagad, felfedezd az ismeretlent, és naggyá válj."

Nem szeretem a sci-fit, nem az én világom. Ha szembe jön velem ez a könyv egy könyvesboltban, nem biztos, hogy hazaviszem. Jogos a kérdés, hogy akkor miért olvastam el? Mert a szerző mesélt róla, és felkeltette az érdeklődésemet. Nagyon örülök, hogy végül igent mondtam a felkérésre, és elolvastam ezt a történetet. Kár lett volna kihagyni! Köszönöm Péter, még egyszer. :)

A történet röviden:

A világ lakossága két részre oszlik. Az emberekre és a tudattestekre. A főszereplőnk Emma, aki választás előtt áll. Maradjon a halandó emberi testében, amiben ki van téve betegségnek, testi-lelki fájdalomnak, szerelemnek, gyásznak, és még ezernyi érzésnek, vagy hódoljon be a társadalom, valamint a szülei elvárásainak, és a 18.születésnapján engedje, hogy a tudatát kiemeljék emberi testéből, és áthelyezzék egy érzéketlen, ámbár halhatatlan tudattestbe. Emma nincs felkészülve erre a döntésre, de nagy rajta a nyomás, ugyanis az apja a tudattestek megalkotója. Nincs könnyű helyzetben, választania kell az öröklét, és a szerelem között. Az ő lelkében lezajló érzéseknek vagyunk tanúi a történet során. 

Gondolataim:

Nehezen indult a kapcsolatunk ezzel a kötettel. Az elején nekem "túl sci-fi" volt, nem nagyon értettem a tudattestek létrejöttét, illetve az egész világukat. Nyilván annyit felfogtam, hogy halhatatlanok, nem éreznek fájdalmat, éhséget, szomjúságot, dühöt, boldogságot, szerelmet. Meg úgy alapból semmit. 

Sokszor elgondolkodtam olvasás során, hogy én élnék-e egy ilyen világban? Öröklétben, mentesen minden betegségtől. Valóban csábító, de végül rájöttem, hogy nem választanám ezt az életformát. Hogy ne érezzek pl. végtelen szeretetet, és büszkeséget, amikor ránézek a fiamra? Vagy ne érezzem a kedvenc ételeim ízét, ne hatódjak meg egy könyvön vagy egy filmen? Nem, ennyit számomra nem ér az öröklét.

Na de vissza a könyvhöz. Az elején szépen lassan csordogál a saját kis medrében. Megismerjük a szereplőket, illetve a világot, amiben élnek. Emma a történet narrátora, az ő gondolatait, gyötrődését követheti az olvasó. Sziklaként nehezedik a lelkére a választás súlya. Ember maradjon, vagy költözzön tudattestbe? Ahogy telnek a napok, úgy kezdi az egyik oldal egyre erősebben megszólítani a lányt, majd amikor döntésre jut, akkor beindulnak az események. 

A történet vége izgalmas volt, nem tudtam letenni. Na de a végkifejlet. Az sokkolt. Alíg várom, hogy érkezzen a folytatást.

Nagyon tetszik Péter írói stílusa, mert nemcsak Emma lelkében játszódó viharokat tudta érdekfeszítően átadni, de a romantikus szál, majd a végén a drámai cselekmény is nagyon érdekes és olvasmányos volt. Nem mondom, hogy Emmát minden pillanatban kedveltem, mert voltak olyan részek, amikor leginkább egy 13 éves hisztis kislányra emlékeztetett, mint egy közel 18 éves fiatal felnőttre. Egy szépen felépített világot kaptunk, amiben nekem az tetszett a legjobban, hogy a szerző nem akarta befolyásolni az olvasót. Mind a két világ pozitív és negatív oldalát is megismerhettük, és ránk, olvasókra volt bízva, melyik felé húz a szívünk.

Amit negatív észrevételként meg tudok említeni, azok a szóismétlések, viszont ezek javítható problémák. :)

Külön kiemelném a borítót.. Nagyon találóra sikerült, én imádom. Elképesztő lett.

Értékelésem: 4,5/5 


A könyvet itt tudjátok beszerezni (e-book formátumban is elérhető):

Bakos Péter - Tudattestek - BOOK DREAMS KIADÓ - Book Dreams Kiadó webshop

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr3818035970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása