Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Hercz Júlia: Acél és Lazurit

2023. március 01. - Szavak erdeje

image0_63.jpeg 

Szerző: Hercz Júlia
Cím: Acél és Lazurit
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022
Oldalak száma: 408

Fülszöveg:

Egy rablás…
Egy medál…
Egy szerződés…

Sarah csupán gyerek volt, amikor elrabolták, és elvesztette az emlékeit. Tíz évvel később tolvajként él, és azt tervezi, hogy új életet kezd Amerikában Tessával, akit húgaként szeret.

Csakhogy minden terve meghiúsul, amikor Tessa eltűnik, őt pedig eladják egy titokzatos idegennek. Vajon mit akar tőle ez a férfi? Létezhet olyan egyezség közöttük, ami segíti Sarah-t?

Aiden egy otthonvilágát elhagyó égi, aki évek óta kutatja a szervezetében keringő méreg ellenszerét. Éppen kirabolják, amikor megpillantja gyógyulása kulcsát: egy medált.

Hirtelen új lehetőség nyílik meg előtte, amikor megvásárolja a tolvajt, aki kirabolta. Csakhogy Sarah olyan emlékeket és érzéseket ébreszt benne, amiket már rég eltemetett.

Vajon Sarah és Aiden képes segíteni egymást? Az érdekkapcsolaton túl szövődhet köztük igazi szerelem? Visszakapja Sarah az emlékeit? És ha igen, lesz benne köszönet?

Egyedülálló, a régenskorban gyökerező fantasytörténet.

 

 - Ezek szerint remek csali voltam.
 - Ön őstehetség. Már tudom, mi a feladata a csapatban, ha épp nem sebet kell kötözni. 


Nem is értem, hogy miért hanyagolom mostanában a fantasyt, mikor ez az egyik kedvencem műfajom. Emlékeztek, egy korábbi bejegyzésemben azt írtam, hogy a hazai női szerzők olyan fantasyt tudnak írni, hogy szinte megszólal? Nos, ez ismét bebizonyosodott. Köszönöm szépen a Könyvmolyképző Kiadónak a recenziós példányt.

Gondolataim a történetről:

Azon gondolkodtam, hogy ha az anyósom nem említi meg Hercz Júlia nevét, akkor én még csak nem is tudnék arról, hogy léteznek az írónő könyvei. Akkor viszont egy lehengerlő fantasy történettel lennék most szegényebb. 

Aki régebb óta követ, vagy személyesen is ismer, az már tudja, hogy a fantasy világgal engem meg lehet venni kilóra. Boszorkányok, alakváltók, vérfarkasok, tündérek. Mind-mind nagy kedvenceim. De van két faj, akiktől elolvadok. A vámpírok, és az angyalok. Komolyan, aminek szárnya van, és még romantika is körbeveszi, attól én elolvadok, mint csoki a napon. Lehet arkangyal, vagy bukott angyal, teljesen mindegy, az én szívemet megdobogtatja. Mint ahogyan most Aiden is. De nemcsak ő, hanem Zir is. Ő abszolút kedvencem lett. 

Maga a történet nagyon izgalmas, fordulatos, és szórakoztató. Nem egyszer volt rá példa, hogy Zir és Aiden beszélgetésein hangosan felnevettem. Többek között a vonaton is, ami annyira nem vetett rám jó fényt. :) Amit sajnáltam, hogy a történet végéhez közeledve Zir egyre kevesebb szerepet kapott. A könyv végére nekem már nagyon hiányzott.

Sarah karaktere is különleges volt, mert egyszerre volt egy naív elveszett lány, aki nem tudja, hogy kicsoda, hogy honnan jött, és ott volt a tolvaj énje, aki vakmerő, néha önfejű, és nem ismer lehetetlen. Úgy érezte, hogy nem tartozik sehová, és senkihez, mert hosszú évek tűntek el úgy az életéből, hogy nem emlékezett rá, de tolvajként sem találta az igazi helyét annak ellenére sem, hogy nem volt olyan zár, vagy feladat, ami kifogott volna rajta.

Nagyon egyedi volt az ötlet, hogy a viktoriánus Londonba helyezte a szerző az eseményeket, és a szereplőket, de nemcsak egy történelmi romantikus regényt kaptunk, hanem egy fantasyt is. Ettől volt ez ilyen különleges. Ehhez hasonlót nem is olvastam még, emlékeim szerint.

A történetben voltak lassabban csordogáló jelenetek, és volt rá példa, amikor nagy lendülettel váltották egymást az események. Nekem ez nagyon tetszett, mert 1-1 dinamikusabb rész után volt idő, hogy visszaálljon az olvasó pulzusszáma a normál tartományba.

Ami számomra zavaró volt egy kicsit, azok a tegező és magázó megszólítások váltakozása. A szereplőink az egyik oldalon magázzák egymást, majd a másik oldalon már tegeződnek. Ezen igyekeztem túllendülni, és az eseményeket szem előtt tartani.

Nagyon örülök, hogy megismertem Hercz Júlia munkásságát, és szeretnék minél többet olvasni a szerzőtől, többek között az előző kötetét is, mert a történetével, a stílusával és az írásmódjával engem teljesen levett a lábamról. Megkaptam az izgalmas fantasyt, amire számítottam, és kaptam egy történelmi romantikus részt is, aminek külön örültem. 

A gondolataim végén kiemelném a borítót, mert elképesztő. Annyira gyönyörű! A színvilág, a grafika, a mondanivaló. Nagyon visszaadja a könyv hangulatát.

A fantasy és a romantika kedvelőinek szívből ajánlom ezt a kötetet. Én pedig várom a folytatást.

Értékelésem: 5/5

A könyvet itt tudjátok beszerezni:

Hercz Júlia: Acél és Lazurit (konyvmolykepzo.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr1418057642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása