Könyvekről őszintén

Szavak erdeje

Szavak erdeje

Elly Griffiths: A Janus-kő

2023. szeptember 25. - Szavak erdeje

4a5fac6a-1659-40dd-aa2c-f62bb484ebd4.jpg 

Szerző: Elly Griffiths
Cím: A Janus-kő
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2023
Oldalak száma: 382
 

Fülszöveg:

Norwichban ​egy gyerek csontjait találják meg a munkások egy lebontásra ítélt nagy, régi ház ajtónyílása alatt, és a maradványok vizsgálatára Ruth Galloway régészt kérik fel, aki a legutóbbi ilyen eseténél majdnem maga is áldozattá vált. Vajon római kori rituális áldozatról van szó, vagy a gyilkos még közöttünk járhat?

Ruth és Harry Nelson nyomozó ezt szeretné kideríteni – mihamarabb. Amikor rájönnek, hogy a ház egykor gyermekotthon volt, felkutatják azt a katolikus papot, aki vezette annak idején. Hennessey atyától megtudják, hogy negyven évvel azelőtt két gyermek tűnt el az otthonból – egy fiú és egy lány. Soha nem találták meg őket. Miután a szénizotópos kormeghatározás kimutatja, hogy a gyermek csontjai régebbiek, mint az otthon, és abból a korszakból származnak, amikor a ház magántulajdonban állt, Ruth egyre mélyebbre merül az ügybe. Ahogy a tavasz nyárba fordul, világossá válik, hogy valaki elszántan próbálja megállítani a nyomozását azzal, hogy halálra ijeszti őt és születendő gyermekét.

A Janus-kő lebilincselő folytatása a szerző Átkelők (The Crossing Places) című thrillerének.

 

"A gonosz nem maradhat örökké rejtve." 

Már nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre, és nagyon örülök, hogy az első rész után nem kellett sokat várni a folytatásra. Köszönöm szépen a Kossuth Kiadónak a recenziós példányt.

Gondolataim a történetről:

Nagy lendülettel kezdtem bele az olvasásba, viszont az elején kicsit el is akadtam. Bevallom, nem vagyok túl járatos a mondákban, és a római mitológiában. Nem értettem az összefüggéseket, viszont az ásatás nagyon érdekelt. Úgy döntöttem, hogy 1-2 napig pihentetem, majd újult erővel ismét előveszem a könyvet. A legjobb döntés volt, mert így pontosan azt a hatást váltotta ki, amit vártam tőle. Nagyon szerettem, és csak úgy fogytak az oldalak.

Ásatás folyik egy korábban gyermekotthonként működő épület helyén. Amikor a régészek csontokat találnak, akkor a csontok szakértőjét, Ruth Galloway igazságügyi régész szakértőt kérik fel, hogy állapítsa meg, milyen korból származhatnak a maradványok. Amikor kiderül, hogy negyven évvel korábban a gyermekotthonból eltűnt két gyerek, más irányt vesz a nyomozás. Nemcsak Nelson nyomozó ás egyre mélyebbre az ügyben, hanem Ruth is, azonban van valaki akinek ez egyáltalán nem tetszik, és minden eszközzel igyekszik megállítani a nyomozást. 

Ki merem jelenteni, hogy ez a rész jobban tetszett, mint az első. Igaz, hogy nem rágtam tövig a körmömet, nem nézegettem a hátam mögé olvasás közben, sőt, még szokatlan hangokat sem hallottam, mégis izgalmasnak találtam a történetet. A szerző folyamatosan fenn tudta tartani az érdeklődésemet, és hajtott a kíváncsiság, hogy mi történhetett évtizedekkel korábban.

A gyakorlott krimi/thriller fogyasztók szerintem hamar kitalálhatják, hogy ki mozgatja a szálakat. Bevallom én elvéreztem ebben a feladatban, mert értek meglepetések olvasás közben.

A szereplők hozták a tőlük megszokott és elvárt formát. Ruth-on vettem észre a jellemfejlődés jeleit. Az első részben nem volt túl pozitív véleménnyel magáról, mondjuk itt sem annyira, viszont ennél a résznél úgy éreztem, hogy kezdi elfogadni önmagát.

Cathbad a kedvencem a szereplőgárdából. Elképzelem ahogy köpenyben sétálgat, és mosolyognom kell. :) Annyira eltér mindenkitől, olyan különc, mégis annyira beleillik a történetbe. Ő a kakukktojás, mégis kell ebbe a könyvbe. Remélem a folytatásban is feltűnik majd. 

Szeretem a szerző írásmódját, mert megvan a lendülete, könnyen olvasható a történet, és nincs benne felesleges oldalkitöltő eszmefuttatás. Mindennek van jelentősége, még ha első pillanatban nem is tűnik úgy.

A thriller rajongóinak ajánlom szeretettel ezt a kötetet és az első részt is. 

(*Fizetett partneri együttműködés a Kossuth Kiadóval)

Az első részről írt ajánlómat itt olvashatjátok:

Elly Griffiths: Átkelők - Szavak erdeje (blog.hu)


Értékelésem: 5/5

Idézetek a könyvből:

"A szeretet mindig jótékony erő. "

"(...) egy kisbaba mindig áldás, a szeretet mindig áldás."

"Erről szól ez az egész, nemde? Hogy az ember tovább adhassa a mesterséget a fiának. Ez az egyetlen ok, amiért igazán dolgozunk."


A könyvet itt tudjátok beszerezni:

A Janus-kő (kossuth.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://fairypowderbooks.blog.hu/api/trackback/id/tr4018220661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása